Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reciprocal link med Wikipedia?

Morph

Svart belte i snoking
1. La oss si at jeg har en side om bleier.

2. Jeg går inn på wikipedia-siden om bleier, og legger inn matnyttig info, slik at jeg kan få en referanselink.

3. Når jeg ser at linken blir værende, lurer jeg på om jeg kanskje skal linke til wikipedia-siden om bleier - for autoritetens skyld?

Mine tanker:

Selv om linker fra Wikipedia er nofollow, vil fortsatt G se dem - men ikke følge dem. Mange mener også at G gjør et unntak med wiki-lenker, siden dette er en well-trusted site.

G følger jo linken jeg satte opp på min side om bleier. Der kommer G til en wiki-side, og der finner de jaggu hakke meg en link tilbake til nettstedet mitt.

Noen som har noen logiske setninger her? Har noen erfaringer med noe tilsvarende?

Setter pris på alle svar!
 

Mikkel79

Medlem
En ting er jo sikkert, en link derifra skader ihvertfall ikke.

Google sa vel i si tid at linken ikke ble fulgt, men tror ikke det stemmer helt.
Har hørt fra flere at de følger linkene, men de skal ikke "telle" som du sier.

Ser Wikipedia faktisk skriver noe av det samme:

"Google states that their engine takes "nofollow" literally and does not "follow" the link at all. However, experiments conducted by SEOs show conflicting results. These studies reveal that Google does follow the link, but does not index the linked-to page, unless it was in Google's index already for other reasons (such as other, non-nofollow links that point to the page)."

Du kan jo i teorien teste dette, lage en side som du kun bruker til Wikipedia referanse.
Så se om den blir indeksert i Google eller ikke.

Evt gjøre en test der du linker tilbake, og en der du ikke gjør det.

Kun 1 test gir selvfølgelig et resultat som er litt usikkert, men tar tid å lage flere slike...
 
Topp