Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redirects og DNS-endringer

Webby

Medlem
Noen som vet hvor lang tid det tar før slikt noe blir "stabilt"?

-Jeg gjorde en dns-endring på et domene for vel 48 timer siden, som hosten min i USA fortsatt ikke har registrert.

-På et annet domene gjorde jeg en 301-redirect for vel et døgn siden, og selv om endringene var synlig lokalt ganske kjapt, bytter det på å vise den gamle siden min og den nye som den er redirectet til.

Noen som aner om dette er normalt, og hvor lang tid det evt vil ta før alt er stabilt worldwide?
 

twiztar

Medlem
Noen som vet hvor lang tid det tar før slikt noe blir "stabilt"?

-Jeg gjorde en dns-endring på et domene for vel 48 timer siden, som hosten min i USA fortsatt ikke har registrert.

-På et annet domene gjorde jeg en 301-redirect for vel et døgn siden, og selv om endringene var synlig lokalt ganske kjapt, bytter det på å vise den gamle siden min og den nye som den er redirectet til.

Noen som aner om dette er normalt, og hvor lang tid det evt vil ta før alt er stabilt worldwide?

Det ville vært en fordel om du kunne beskrevet litt mer nøyaktig hva du har gjort.

Endring av DNS-records har vanligvis TTL på mellom 1 time og 1 døgn, har du byttet leverandør eller navneservere kan det ta enda litt lenger tid. Mer info vil være nødvendig for å gi et mer eksakt svar.

Angående 301-redirecten høres det snodig ut, har du en adresse vi kan teste ?
 

picxx

Well-Known Member
Har aldri opplevd at dns endring tar mere enn maks ett døgns tid.

Ang. redirecten din høres det rart ut.
Hvordan la du inn redirecten?
Det aller enkleste vil vel være å bruke .htaccess, og det skal ikke ha noe lagg.
 
Topp