Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

Tonny Kluften

Administrator
NDH Sweden AB / Nordic Domain Hosting / nordicdomainhosting.com
For noen forbaskade frekkaser, sjekk denne som jeg fikk på epost. Er ikke dette er sidestilt med svindel? "Skydd i all fremtid" ?!?!?!

Les også Norid: Se opp for domenesvindlere

---------------------------

Ni äger just nu blablabla.no.
Vi har mottagit en beställning på blablabla.com av en ny norsk firma.
Jag ringde Er för att Ni har preferance på denna adress eftersom Ni redan äger .no.
Om ni vill ha det skydd vi erbjuder Er så skulle det vara en engångskostnad på 1995 NOK och sen skulle Ni ha det för all framtid. I priset ingår alltså skydd för all framtid och även att vi pekar blablabla.com till Er hemsida: blablabla.no.

Om Ni är intresserade av detta, hör av Er så snart Ni kan.
Ni når mig på:
Tfn: 0046-406660223, be att få tala med Samuel Nilsson.

Vill Ni ha mer information om vårt företag så hänvisar jag till:
Start | Nordisk Domänhantering

Med vänliga hälsningar
Samuel Nilsson

Nordisk Domänhantering.

NDH Sweden AB

Les også VARNING för NDH Sweden AB (556811-0711) nordiskdomanhantering.com | Internet Sweden om domäner och annat

Les også https://www.webforumet.no/forum/dom...-nordiskdom-nhantering-com-ndh-sweden-ab.html
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Problemet er at break-even pointet ligger på 2000 NOK / .com-årsavgift, la oss si 20 år. Hva vil skje etter 20 år? I teori begynner de så å tape penger på opplegget, da tar det ikke lang tid før konkurs inntrer, og det er ikke det som ble lovet.
I praksis får du antakeligvis en ny faktura ved neste forfall av årsleien..
 

Nutz

Med lem
Rapportert til Google Safe Browsing. (Via Hjelp -> Rapporter Nettsvindel.. i Firefox)
Driter i om firmaet er aldri så mye registrert og lovlig i Sverige.
 

picxx

Well-Known Member
normal fremgang for domenehaier... det er også en av måtene å livnære seg på via web... live with it!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
At de har tatt opp noe på tape er ulovlig og holder dermed ikke noenplass i rettsystemet. Så da er det ord mot ord. Kanskje er det feil å gå fra en avtale på denne måten, men med mindre selgeren kan fremlegge noe skriftlig så blir det vanskelig for de.

Hvis selgeren er dumme nok å spiller opptaket i forliksrådet så dokumenterer den at de har brutt loven. Kjøperen kan så be dommerne å se bort fra dette beviset slik at det blir ord mot ord. Ingen ville vel inngå en slik avtale etter å ha lest varslene på WebForumet om dette, og hvem leser vel ikke WF sant? ;)
 

elang

Medlem
Fan. Gikk rett på limpinnen :mad: Men han sa at jeg hadde en ukes angrerett etter jeg hadde mottatt brev/faktura. Er det noen her som har prøvd å kontakte de?

Føler meg ganske dum nå.... :(
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Skriv en epost eller et brev der du informerer at du bestrider kravet. Så får de ta saken via forliksrådet. Ord mot ord med mindre de er interessert å dokumentere at de bryter loven.
Eller har du signert noe?
 

eplebiten

Medlem
Noe tilsvarende skjedde med et .com-domene jeg hadde. Et par dager etter at com-utgaven av eplebiten ble sluppet fri fikk jeg en e-post fra en amerikaner som hadde kjøpt domenet. Så jeg sendte ham en e-post hvor jeg fortalte ham at jeg hadde ikke fornyet domenet fordi jeg ikke hadde behov for det, så han hadde akkurat kastet bort pengene ved å kjøpe det. :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Noe tilsvarende skjedde med et .com-domene jeg hadde. Et par dager etter at com-utgaven av eplebiten ble sluppet fri fikk jeg en e-post fra en amerikaner som hadde kjøpt domenet. Så jeg sendte ham en e-post hvor jeg fortalte ham at jeg hadde ikke fornyet domenet fordi jeg ikke hadde behov for det, så han hadde akkurat kastet bort pengene ved å kjøpe det. :D

Han betalte nok ikke for det. Søk "Domain tasting" på Google.
 
Topp