Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regne ut verdi på domene.. Hvordan?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hvordan finner vi egentlig verdi på ett domene som vi ønsker å selge?
Jeg har jo fått med meg noen her i forumet som forsøker å selge domener, og med domener mener jeg da bare domenet.. Ikke noe mer!
 

Stormen

Medlem
Hmm.. Det mener jeg er umulig å si, uten å se domenenavnet. Det blir som å spørre: "Hva er huset mitt verdt?" Et hus blir bedømt ut i fra beliggenhet, areal, standard og øvrige, standariserte forhold; og for et domene er det på mange måter det samme... Det går på ting som hvor lett domenet er å huske, hvor kort det er, hvor "catchy" det er, hvor autoritativt det virker, hvor lett det vil være å få søkemotor-trafikk, om det er gjort SEO-arbeid på domenet fra før, etc...
 

timtim

Gründer
Enig med Stormen. Umulig å objektivt anslå verdi. De firmaene som prøver å selge at de kan sette pris på domener er generelt svindelforetak.

Mange ting påvirker pris.

F.eks så har jeg et domene som er www.detgodeliv.no (Ingen ting der nå) Dette domene har jeg fått flere henvendelser om å selge. Meste jeg er tilbudt er 10 000,-
Mange her vil nok si at jeg dum som sier nei til 10 000 for dette domene, men for meg har dette domene en abstrakt verdi. Så verdien er hva jeg er villig til å selge det for. og hva noen er villig til å betale.

Å for den som lurer, jeg selger ikke go' domene mitt under 50 000,- så jeg regner med å ha det en stund ( Og har selvsagt planer med det...)

For noen år siden solgte jeg domene WBshop.com det fikk jeg godt betalt for, men kunne fått mye mer hvis jeg hadde vist hvilken posisjon kjøper var i...
 
Sist redigert:
Topp