Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regningen på 2 av domene mine...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg var en tur i banken og skulle betale 1 regning på to domener og ett webhotell idag og skulle samtidig overføre noen kroner til Paypal. (Har klart å rote bort "sikkerhetsbrikken") for nettbanken og telefonbanken min :( )

Dette var totalt 2 regninger. Paypal 1500,- & webhotell + domene: 700,-!
Når jeg endelig kom meg hjem igjen, merker jeg at banken utrolig nok har klart å glemme å trekke kontoen min på denne ene regningen på 700,-.
Allikevel sitter jeg her med kvittering på at regningen er betalt, og at alt er i skjønneste orden :)

Nå skal det faktisk nevnes at hun dama i banken ble helt forvirret når jeg kom med den Paypal-lappen. Hun skjønte ingenting av den :p

Er det noen som vet om banken har lov til å trekke disse pengene om den f.eks finner ut av dette etter 10 dager?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det jeg har skrevet under på er at de har belastet min konto... Ikke at dem skal...
Det er vel faktisk første gang jeg opplever at pengene ikke blir trekt fra konto med engang jeg betaler i banken. Litt rart egentlig...

Jeg tror kanskje hun har gjort en feil når jeg betalte, fordi det gikk helt i surr for henne med dette Paypal greiene.. Hun kunne ikke en snurr engelsk, og det eneste jeg gjorde var å vise en lapp jeg skrev ut fra Paypal sine sider....

Menmen... Jeg sitter nå med kvittering på at begge er betalt, så regner med dem er det..
700,- fra eller til på "internett-kontoen" min spiller igrunn liten rolle, men syns det var litt rart hele greiene... :p
 

Gomlers

Member
Jeg jobber i banken - Skal trekke deg jeg, hvis det er ønskelig :p

- Banken kommer ALDRI til å finne ut av det, ved mindre du sier noe..
Avregningskontoene har flere tusen overførsler hver dag, og inneholder
flere titalls millioner kroner fra selskaper som venter på betaling fra kunder ;)

- OM det faktisk er sånn at du ble trukket med en gang.. Hvis du bare fikk et stempel
hvor det står noe sånt som "Mottatt for avregning" så blir du trukket etterhvert allikevel.

Det du vil ha for å slippe betalingen er at det er stemplet med et vanlig bankstempel
og har en underskrift fra bank-damen. Om dette har skjedd har du også fått med en
vanlig kassalapp fra banken, hvor transaksjonene står. Fikk du ingen kassalapp, ble den
nok bare mottatt for avregning, og sendt inn for bokføring senere, og da vil du bli trukket
om noen dager.

Lykke til ;)
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skal igrunn bli litt spennende og se hva som skjer. Jeg har mottatt kvittering, og på giro har jeg stempel med underskriften hennes.
Samtidig syns jeg det er rart at ikke hun skulle sendt den igjennom med en gang, da jeg var minst 5 dager for sent ute med å betale den regningen.

Om det viser seg at den faktisk er betalt og pengene ikke blir trukket fra min konto vet jeg veeeldig godt hvem jeg skal forholde meg til i banken når det gjelder regninger... :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hehe, før, når jeg gikk på HiA, så utnytta jeg den forsinkelsen der hver eneste gang vi fikk studielånet. Man måtte nemlig betale semesteravgiften før man kunne få ut studielånet, og jeg hadde ALDRI penger til dette.

Så, det jeg gjorde var å hente regningen for semesteravgiften på skolen, stikke ned i byen og gå i banken med regningen, der ble den stemplet som betalt - selv om den egentlig ikke var trukket fra min ekstremt tomme konto enda - så stakk jeg opp til skolen igjen og viste fram kvitteringen for betalt semesteravgift, fikk stipendbrevet, ned i banken igjen og satte det inn på kontoen :)

Dette var jo også i de gode gamle dager når lånekassa betalte ut hele beløpet i begynnelsen av semesteret, så da var det virkelig bonanza :D
 

Gomlers

Member
Haha.. ja det var tider. Som 17 åring å plutselig få 30.000,- på konto var nesten umenneskelig gjort av dem :D
 
Topp