Kjapp og trygg hosting for Wordpress

regnskaps spm, trenger hjelp!!

Bob199

New Member
Vi har et underskudd på Ca 100000 for 2016, altså inntekter 200000 og utgifter 300000. De hundretusen vi har i underskudd, har vi brukt av private penger.
Hvordan kan jeg føre dette slik at underskuddet blir 0kr i stedet.? Innskutt kapital eller annen post?
Bruker forøvrig fiken regnskapsprogram
 

Steve Cash

Medlem
Dette spørsmålet er det umulig å svare på med de opplysningene du gir.
Hvilken foretaksform er dette? Aksjeselskap, enkeltpersonforetak eller noe annet?
Hvis en faktisk har et underskudd så kan eller skal en ikke gjøre noen føring så dette blir 0, derfor skjønner jeg ikke hva du mener.

Kan det være disponering av resultatet du tenker på? I så fall fører en kredit konto for overføring av resultat til egenkapital, det er ofte konto 8960. Til debet fører en annen egenkapital, vanligvis konto 2050. Hvis egenkapitalen ikke er så stor som 100 000 fører en gjerne resten til udekket tap, konto 2080.
 

quicktech

Medlem
Lag en låneavtale mellom deg og selskap slik at selskapet fører opp en gjeldspost til deg privat. Denne gjelden kan du så senere konvertere til egenkapital hvis du feks senere skulle innse at det ikke vil bli tilbakebetalt på en stund. Prøv å unngå tapt egenkapital. Underskuddet kan fremføres i 3 år mener jeg, som betyr at dere ikke betaler skatt på første 100 000 i overskudd de neste 3 år. Fremførbart underskudd kan i mange tilfeller selges, bare ha det i mente hvis du noen gang skulle tenke på å avvikle virksomheten.
 

Steve Cash

Medlem
For det første opplyser ikke trådstarter hvilken selskapsform dette er, og da er det umulig å si noe om hvordan pengene skal føres. Hvis det er et enkeltpersonforetak er det innskudd, det er ikke mulig å låne fra seg selv til sitt eget enkeltpersonforetak. Er det et selskap går det an, men det er faktisk ikke det han spør om hvis en skal lese teksten slik den står.

Det er ingen tidsbegrensning på å benytte framført underskudd.
 
Topp