Regnskapsfører lesetilgang til nettbank

A

aabbcc

Guest
Hei
Regnskapsføreren min går alltid og sjekker inn og ut betalinger opp mot nettbanken. Dette betyr at jeg må sende han pdf'er av bankutskrifter. Da jeg har to kontoer blir det en del styr rundt dette og det må være mer praktisk om han kunne logget seg inn og hentet dette selv. Er det noen som gir regnskapsfører tilgang til kontoene sine? Er det mulig å gi kun lesetilgang (han skal jo ikke betale og overføre penger)? Og fungerer dette på privatkontoer?
Jeg bruker dnb.

Jeg kunne jo spurt dnb om dette, men av erfaring er kundeservice i dnb ikke i nærheten av webforumet.

AABBCC

Johan

Medlem
Jeg har i dag regnskapsfører med lesetilgang i DNB, no problem. Sparer meg for en del plunder og heft.

Har tidligere jobbet i et firma der vi godkjennete fakturaene og regnskapsfører betalte. Da kom all post til regnskapsfører. Dette var også uproblematisk, men det koster selvfølgelig.

A

aabbcc

Guest
Det høres ypperlig ut Johan. Er du registrert som bedrift eller privat på dnb?

aabbcc

Johan

Medlem
Begge deler, men regnskapsføreren har bare tilgang til bedriftskonti. Kan ikke skjønne hva hun skal med innsyn i min privatkonti.

Steve Cash

Medlem
Selvfølgelig har hun ikke bruk for dine privatkonti, men jeg tror ikke det var det aabbcc mente, men om du har nettbank som bedrifts- eller privatkunde. Det er noe forskjell på de abonnementene, i alle fall når det gjelder pris, og muligens også funksjonalitet.

Jeg blander meg borti denne tråden fordi jeg syns informasjonen er interessant, jeg visste faktisk ikke at det går an å gi regnskapsfører leseadgang. Men det har absolutt noe for seg, det er ikke uvanlig at kunden glemmer å legge med en bankutsrift, og da sparer en tid ved å kunne hente den selv.

Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Steve Cash forsto riktig, det er forskjeller på funksjonalitet på bedrift og privat, men jeg vet ikke hva forskjellene består av. Johan, er du registrert som bedriftskunde eller privatkunde? Husker du om det var mye papirer som måtte fylles ut og signeres for å få til dette?

AABBCC

Topp