Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reputation systemet

Ståle

Medlem
bare et enkelt spørsmål.

Ser jeg har fått et par reputations, men lurer på hva de betyr.

Den ene grønne er grei, men har 2 stykker som denne:
reputation_balance.gif


Etter navnet til filen å dømme så er det verken posetiv eller negativ. (reputation_balance.gif) men, når du skal gi reputation så kan du kun velge mellom Positiv eller negativ.

Kenneth?
 

Ståle

Medlem
Det er vel visse kategorier som skal være nøytrale. I hviken kategori fikk du den?

Affiliate Programmer og Adwords.

Det som er rart er at den ene grønne jeg fikk var på samme post som den ene nøytrale. Men ikke fra samme bruker.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Stemmer det, det er enkelte av de generelle kategoriene som du ikke kan få grønn av. Samtidig så kan ikke ferskingene gi grønn rep.

Da kunne du jo bare laget en autopilot til å registere seg en konto og gi deg selv masse grønn rep.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For øyeblikket er ikke rep så veldig nyttig her på WF.. men kanskje om noen år hvis WF har blitt et større og mer populært, så får du kanskje ikke gjort en eneste handel uten å ha god rep (du må ha både god rep og mange innlegg!).
 

picxx

Well-Known Member
Alt dette er jo greit.. Men hva skal man med rep egentlig da??


Reputation, rykte, er vel i bunn og grunn et system hvor man avgjør hvor mye konstruktivt man har bidratt med i det media dette er innført.
Om et par år, om webforumet ekspanderer, er det ganske sikkert at noen vil titte på din rep og tillegge dette vekt om de ønsker å gjøre biz med deg.
(Ikke dermed sagt at man IKKE kan gjøre biz med folk helt uten rep... det hele kommer jo an på tilbud og etterspørsel, men om man har to med samme tilbud vil nok kanskje en med en bedre rep gå forran?)

(Også oppfordring til å gi god rep til folk man har positiv biz kontakt med)

:)
 

Ståle

Medlem
Bare for å være vanskelig har jeg et lite forslag.

Hva om vi hadde fått beskjed iform av en popup, PM el. når vi får et ryktepoeng? Slik som det er nå må man manuelt sjekke inne på UCP for å se om noen har likt innleggene dine.

Ellers så oppfordrer jeg alle til å benytte systemet! :)
 

Ståle

Medlem
Jeg prøvde å gi ryktepoeng til picxx, men fikk beskjed om at jeg måtte gi til noen andre før han kunne få igjen. Hvordan virker det der, hvor mange må jeg gi til før han kan få igjen og hvor mange ganger kan du gi ryktepoeng i døgnet?

Ok, denne begrensningen begynner å irritere meg nå. :p Hvor mange må man gi ryktepoeng før man kan gi samme person poeng igjen?

WF er ikke akkurat et stort forum, dermed er det ofte gjengangere som skriver gode poster som blir lagt merke til, og jeg syns det burde vært lov til å gi disse grønn rep for gode poster, selv om de skriver mange gode poster.

Eller noe slikt. :)
 

Ståle

Medlem
Kenneth! Fiks! :)

Nå skulle jeg gi Peter en rep bare fordi jeg skulle "gi noen flere rep" men det gikk ikke det heller. Hmm.

(Promilleadvarsel på dette innlegget forresten - og alle andre som jeg måtte lirke av meg iløpet av kvelden/natten)
 
Topp