Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Respons på Folkstr

nei, men vis du mener han som er tubheiaboy her på forumet, så er det han som står for utviklingen av systemet. Vårt firma har kjøpt systemet, men han er fortsatt den som utvikler det.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, jeg har egentlig alltid hatt mer sans for å finne ut ting selv enn å bare stole på hva andre sier jeg... Da oppdager man gjerne så mye rart.

Her er et par linker du glemte:
Cloning Web 2.0: A Look at Copycat Applications
Web 2.0 Application J-Board Folkstr

også fant jeg denne nederste her New management and Owner - Folkstr Support Forum

Så, det ser ut til at det er du/dere som eier det nå ja, men det er jo også helt tydelig at det ikke er du/dere som har utvikla det (er du vidar og tubheiaboy sønnen din, eller er det tubheiaboy som er ute med nytt navn og har fått pappa til å stå på papirene hos brønnøysund?). Ikke står det noe om tubheiaboys virkelige navn under "credits" der heller forresten, så jeg tror ikke noe på at han/du har hatt noe å gjøre med det før nå, siden det ser ut som Gary Reid har vært nøye med å nevne alle andre som har bidratt, og det ser ut til at siden ble tatt over nå nylig. Alle har vært snille og latt være å nevne navnet hans/ditt hittil, siden dette forumet her ranker veldig bra i søkemotorer, til tross for at han/du har prøvd å lure folk og blitt ferska skikkelig (https://www.webforumet.no/forum/tjenester/767-web-og-grafisk-designer.html#post7088), men det har vært lett å finne det flere steder på nettet, så jeg foreslår at du/dere ikke pusher det så jævelig mye lengre nå, for det er få ting som er så lite populært i alt av kreative bransjer som copycats.

Det er jo også et "interessant sammentreff" at det er samme navn på brukeren som har posta på Norsk Webforum, som på den UB'en tubheiaboy var/er med i.

Regner også med at det er helt tilfeldig at de såkalte "logoene" tubheiaboy gjorde krav på å ha laget, og la ut på deviantart plutselig har blitt fjerna fra profilen din/hans der?

Blir jo også spennende å se hva som skjer med kvaliteten på grafikk og kode framover...

Åja, og jeg har lagra alle de aktuelle sidene over her, bare sånn i tilfelle du skulle få det for deg at det er lurt å endre opplysningene som står der.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det var ikke mye respons du fikk på denne atomet.. :p
Alt jeg har og si er at det innlegget ditt der fortjener mange klikk på den flotte vekten vi har her i forumet :D
Godt du følger med :)

Edit.. Skal heller klikke på den når systemer fungerer igjen. Jeg har aldri brukt vekta før, og fikk samme melding som dem andre får.. :(
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, la ut litt mer i denne tråden her, siden han begynte å svar der igjen også... https://www.webforumet.no/forum/tjenester/767-web-og-grafisk-designer.html#post7088 men mente egentlig ikke å legge ut navnet hans og sånt, var litt for kjapp... :/ Han har tross alt kjøpt folkstr helt korrekt, og det er da ingenting galt i det, derimot blir det bare tåpelig (og misvisende mht hva han faktisk kan av php+++) når han prøver å få det til å framstå som at det er han som har utviklet hele greia, når han bare har kjøpt den fiks ferdig.
 
Nja, la ut litt mer i denne tråden her, siden han begynte å svar der igjen også... https://www.webforumet.no/forum/tjenester/767-web-og-grafisk-designer.html#post7088 men mente egentlig ikke å legge ut navnet hans og sånt, var litt for kjapp... :/ Han har tross alt kjøpt folkstr helt korrekt, og det er da ingenting galt i det, derimot blir det bare tåpelig (og misvisende mht hva han faktisk kan av php+++) når han prøver å få det til å framstå som at det er han som har utviklet hele greia, når han bare har kjøpt den fiks ferdig.

nei, den er desverre ikke fiks ferdig, vis du går inn på folkstr.com og blar helt ned så ser du noe som heter "Development Progress", der ser du hvor langt utviklingen har kommet, så det er faktisk fortsatt mye igjen av utviklingen, men en god del var allerede blitt ferdig da vi kjøpte det av Gary. SMS Plugin , var på 73% da vi kjøpte Folkstr og Groups Plugin var på 43%, siden kjøpet har vi jobbet med å gjøre disse ferdig, noe som ikke er så lenge til. Og det er også flere plugins som ikke vi har starta utviklingen av ennå.

PS. meningen med denne tråden om respons var å få litt respons og tilbakemeldinger om Folkstr, lurer nemlig på om det er noe marked i norge for dette, vurderer nemlig å legge til norsk språk i systemet.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, i såfall vil jeg anbefale å starte med å slutte med lett gjennomskuelige løgner, så kommer man kjapt bedre ut av det med folk.

Ja, har sett de pluginsakene, er de noe som er gratis for folk som kjøper selve systemet, eller noe de må betale ekstra for? Grupper må jo være veldig viktig, og sms vil jo absolutt være nyttig. Hvor stort marked det er her hjemme vet jeg ikke helt, det er tross alt et lite land og vi har ganske mange store communities allerede, men så lenge du holder scriptet såpass billig kan det jo funke bra for mindre sider. Dessuten er jo selve oversettelsesdelen enkel.

Siden det er såpass mange som har kjøpt det allerede, så regner jeg imidlertid med at systemet er fullt operativt, selv om det er noen ekstrafunksjoner som mangler?

Hvor har hovedtyngden av kunder kommet fra til nå? Og er systemet laget for at det skal være enkelt å legge inn nye språk?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
PS. meningen med denne tråden om respons var å få litt respons og tilbakemeldinger om Folkstr, lurer nemlig på om det er noe marked i norge for dette, vurderer nemlig å legge til norsk språk i systemet.

Det er alltids en mulighet for at du kan tjene noen kroner på det Norske markedet her, men jeg må legge til at jeg selv kommer adlri til til å bli noen kunde til deg.
En ting som faktisk er en stor fordel er at man har ett noenlunde godt rykte på seg når man skal selge noe over nettet. (Spesielt når man skal selge dette som du tilbyr. Som kun er aktuelt for webmastere og kjøpe)
Det du har gjort tidligere her er rett og slett uakseptabelt, og på toppen av de hele forsøker du for 2. gang og lure oss, etter du allerede har blitt avslørt...
Hvorfor skal du få en 3. sjanse?

Men som sagt.. Kjør på, og sleng inn Norsk også. Det da ikke så mye ekstra arbeid.

Personlig ønsker jeg deg ett hvis sted med hele prosjektet ditt..
 

picxx

Well-Known Member
Om produktet blir bra (og selges til en grei pris) vil du nok også oppleve å få norske kunder, men det norske markedet er lite og mange (de aller fleste?) norske webmastere driver engelske sider hvor potensialet er mye bedre enn på norske sider. Markedet er vel lite, men du vil jo automatisk nå ut til flere om du inkluderer norsk språk.

Også en tanke er jo at firma som f.eks. BoonEx - Community Software Experts tilbyr slike script "gratis" hvor man kun må betale for evt. ekstra moduler/skins. Å tilby en gratis stripped pakke slik at folk får testet ut systemet og om dette er noe de ønsker å kjøpe er ikke alltid det dummeste.

Ellers er jeg ikke enig med hva andre sier sng. rep. til person/firma man kjøper software fra. Om en webmaster trenger en software og han/hun vet at den funker fint kunne man ikke brydd seg mindre med hvilket rykte denne personen ellers har.....slik er det det funker :) Men helt klart....du har noe å lære hva kommer til det å være ærlig...kanskje en trøblete oppvekst eller noe?
 
Topp