Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Respons på nattbarn.no

Helge

Profesjonell Googlesøker
Heij:D

Vil gjerne ha litt respons på nattbarn.no

på både innhold (blogginnlegg) og design.


(er nok ikke siste gangen dere får spm om respons fra meg. Har nemlig den tendensen at jeg aldri blir 100% fornøyd med et design jeg lager.)
 

Gomlers

Member
Hei Caper...
Først og fremst:
Velkommen til forumet.. ser ut som du er ny her?

Webforumet er ikke plassen å gå hvis du ikke ønsker konstruktiv kritikk, for det får du i bøtter og spann, så mye du vil ha, men det er alltid godt ment :) - Her har du 12 raske som slo meg først.

1. Det blir litt uryddig på en 22" wide screen fordi linjene blir for lange. Prøv å sett et fast format på 1024.. (og det sier jeg som har samme problemet med webartikler)

2. Bytt font! - Den er liten, vanskelig og "blurry" å lese.

3. "nattbarn.no" er et spesielt, men tøft navn.. få tydelig frem hvorfor den heter nattbarn, og hva slags tema bloggen dreier seg om. Bruk navnet for hva det er verdt.. "nattbarn" gir meg inntrykk av en litt mørkere (i farge) stil. Ikke så lys som den er nå.

4. Få på noen farger som sparkler litt opp her og der..

5. Sett en div tag og <a href=".... ">rundt logoen din

6. Om meg-linken din på høyre side der "Du kan lese mer om meg på Kolofon" - funker ikke. Den sender meg til #, det var irriterende.


7. Ikke vær redd for å vise folk at du har reklame på siden din, du har gjemt den bort der sola aldri skinner... Skal du ha reklame, så gjør den tydelig. Det er jo ingen som slår av tv'n om de vil få meg seg reklamesnuttene...

8. Tøff drage på venstre siden der, få den mer frem! - Bruk den som en watermark eller no "10% visible" bak hovedsiden for eksempel.

9. Vær litt mer konsekvent i forhold til menyen på høyre siden din. Noen ganger bruker du ":" og andre ganger bruker du "..." mens du andre ganger igjen ikke bruker hverken ":" eller "..." bak menyoverskriftteksten - noe som jeg liker best. Gjør det enkelt.

10. Hjem og Arkiv -linkene øverst midt på synes dårlig. Gjør de større.
Gjør generelt teksten større på hele siden.


11. Du er GODT igang med noe som kan bli veldig, veldig bra. Men jeg ville kanskje ha begrenset temaene å skrive litt mindre "bredt". Du skriver om stort sett alt mulig, og det skal MYE til for å være flink nok til å slå mylderet av andre sider, siden du konkurrerer mot nesten samtlige nisjer.. Så hvis motivasjonen din er å tjene noen slanter, så huk ut noen få områder, og konsentrer deg om disse. - Bedre å kunne MYE om litt, enn å kunne LITT om mye - i allefall når det gjelder fokusering på å tjene penger.

12. For din egen del, ville jeg ha pyntet litt på url'ne... slik at de er litt bedre søkemotoroptimalisert. Dette bruker du mod_rewrite regler for, men jeg er dessverre ikke rette person å spørre i forhold til hvordan du ordner dette best.


Dette var da iallefall noe, lykke til :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Takk for god respons, jeg har tenkt en del på å utnytte ordet nattbarn mer (med mørkere farger osv), men det har seg sånn at jeg har "en ting" for lysere design. hehe

Målet er å tjene noen slanter ja, bruker TradeDoubler idag, og der er det ikke akkuratt mye action. Men blei bannet fra google adsense for et par år siden (under idol, når Tone Damli Aaberge var med, hadde fansiden hennes), tjente godt med penger, men plutselig en dag stengte de ned kontoen min (jævla google).

Men men, får sette meg i tenkeboksen litt da og tegne et nytt design. Og tenke på hvordan jeg kan få brukt nattbarn litt bedre. (grunnen til at jeg registrerte det domenet er av de grunner at jeg liker meg best om natten, føler at jeg får gjort mye mer da, og at jeg rett og slett sliter med å sove om natten. hehe)
 

Gomlers

Member
(grunnen til at jeg registrerte det domenet er av de grunner at jeg liker meg best om natten, føler at jeg får gjort mye mer da, og at jeg rett og slett sliter med å sove om natten. hehe)

Da tror jeg du har kommet i rett selskap ;)

Hvorfor ble adsense kontoen din stengt? Fikk du oppgitt noen grunn?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
fikk ikke noen oppgitt grunn egentlig, men leste litt rundt, og da var det mangen flere som nøyaktig det samme hadde skjedd med.

Prøvte å spørre de hvorfor på epost (en høflig epost), men fikk ikke noe svar.


Redesigning er påbegynt, i tilfelle noen andre ser posten og begynner å slakte siden :p
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vel, jeg har oppdatert design, og valgt å skrive om mobiltelefoner og mobilverden.
Er ikke så mangen andre skikkelige blogger i Norge om mobilverdenen har jeg funnet ut. Så dette kan bli et morsomt prosjekt.
 
Topp