Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Respons på peterandrejensen.no

peterandrej

pensjonert moderator
Har lagt litt arbeid i å utvikle firmasiden min, slik at kunder liksom får noe matnyttig informasjon. Er tilhenger av one-page-portfolios så her er det rett på sak. Kort info til venstre, noen referanser til høyre.

Så, lurer egentlig på:
Hva mangler??

Og dessuten, ser det "proft" nok ut til at jeg ikke skal skjemmes?

Ryktepoeng til alle som gir tilbakemelding med konstruktiv kritikk og forslag.

Peterandrejensen.no
 

Msites Ltd

Livsnyter
OK! Litt konstruktivt....

Førsteinntrykk: Dominerende og forstyrrende ornament oppe til venstre, ellers relativt ryddig design.

Så til vurderingen:

- Om deg: dette ville jeg forsøkt å "skille" ut mer da det for meg fort kunne "flyte sammen" med det til høyre. Tror nok en svak blokk-bakgrunn eller annen farge på tekst skal gjøre susen.
Alternativt kan du flytte referansene enda litt mer til høyre for å få mer "luft" mellom kolonnene....

Hvis jeg får lov så vil jeg gjerne kommentere tekstbruken litt også. I din introduksjon ville jeg byttet ut "bor i Tromsø" med "har vært på nett siden xxx,..." - for jeg gir F i hvor du bor og er mer interessert i om jeg har med en erfaren fyr å gjøre! Du kommer også med stedsinformasjon lenger ned!

I referanseteksten ville jeg kanskje byttet ut noen ord med mer "folkelige" ord...

koding - programmering
design - grafisk design

En kort forklaring på hva Wordpress og Theme er.....

Ta utgangspunkt i at de som leser siden din knapt vet hva internett eller hjemmesider er..... ;-)

Dette var "en røst i natten"..... sov godt Norge!
 

picxx

Well-Known Member
Persolig likte jeg siden veldig godt, og fant ikke noe særlig å bemerke.
Litt småpirk dog:
Denne teksten "Jeg er meget erfaren nå det kommer til utvikling av nettsider for Wordpress." kunne kanskje forandres til noe slikt som "Jeg er meget erfaren nå det kommer til utvikling av nettsider med Wordpress som plattform.", da du vel ikke har wordpress som oppdragsgiver :)
Jeg ville også åpnet eksterne lenker med en _blank, selv om det er presentasjoner fra din portefølje. Selv om et firma (eller person) er intressert i dette betyr det ikke at de ikke greier å rote seg vekk og glemme hvor de kom fra om de titter på de andre sidene....med en _blank vil alltid siden din være åpen slik at de ikke "roter den vekk", men akkurat dèt er vel mere en smakssak.
 

sKrud

Meget sliten student
Synes siden ser litt kjedelig ut.. :/ Å så fordrar jeg ikke den venster kolonen der skrivften er høyre stilt..

Har aldri helt fortstått hva vi skal med høyrestilling av tekst,gjør det bare vanskelig å lese....

Du kunne likker lagt til noen lightbox effekt på de sidene slik at de slipper å bli sendt til en annen side.. Kunder elsker uansett lightbox;)

En siste ting er at grafikken i øvre høyre hjørne ser bra ut.. Men grafikken i bunn ser noe klemt ut.. Ser ut som om bildet er for stort...Hva med å endre litt på den bunngrafikken å sette den i nedre venstre hjørne?

Ut ifra det jeg har sett at du har laget tidligere synes jeg ikke denne siden var noe særlig..

Sorry...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Synes den var ganske alright. Akkurat nok informasjon og siden går rett på sak, presenterer portfolioen din for å vise hva du er god for.

Eneste jeg savner er en annen farge på logoen (der navnet ditt står) slik at det skiller seg mer ut. Du vil vel at folk skal huske hva du heter?
 

Knut

Medlem
Jeg syns den krusedullen din var litt forstyrrende. Personlig synes jeg sånne ting hører hjemme på "hestesiden til 14 år gamle mona"
Jeg heter Peter Andre Jensen, bor i Tromsø, og lever av å lage nettsider.
Dette synes jeg er unødvendig. At du lever av dette sier seg egentlig selv.
Jeg er meget erfaren nå det kommer til utvikling av nettsider for Wordpress. I tillegg behersker jeg selvsagt HTML og CSS til fingerspissene
Etter min mening ser det ut som skryt, ville omformulert litt. Det høres litt fjortiss ut for meg.:)
Ville heller sagt noe slikt som, Har god erfaring med utvikling av nettsider i Wordpress og behersker både HTML og CSS.
Kanskje ikke nevnt Wordpress engang da mange av kundene ikke aner hva det er for noe tror jeg.

Det naturlige for mange som ser ser sånne små bilder er å tro de kan klikke på dem. Mulig jeg har en uvane der, men synes det faller naturlig når de er stilt opp sånn.

Det er en orginal og veldig oversiktelig firmaside. Man blir ikke overveldet med informasjon man egentlig ikke trenger, siden er ikke oversvømt med grafikk, og det fremgår veldig klart av eksemplene at du er jævlig dyktig uten at du måtte fortelle dem det i tekst. :)
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Da var vi to som synes ornamentet var forstyrrende...... :)

Når det gjelder folks kunnskap er den generelt liten når det gjelder nett og det er vel derfor de oppsøker en "profesjonell" for hjelp. Så ikke bare vet de ikke hva Wordpress er - men, kan sikkert ha vanskelig å forstå hva HTML og CSS er!
Og, uansett har de ingen preferanser for å vite hva som er viktig at "sin designer/programmerer" skal kunne.... Husk det er mange forkortelser og "skryteord" ute i dette markedet.

HTML - CSS - ASP - .NET - PHP - SQL etc.... Mannen i gata har ingen forutsetninger for å vite noe om alle disse "flotte" forkortelsene.
De fleste kunder vil bare at det skal fungere!!!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takker for fine konstruktive tilbakemeldinger slik at jeg vet hva jeg må jobbe videre med. En ting er jo at jeg ikke er enig i at man ikke skal bruke uttrykk av typen html/css/php når man som meg stort sett henvender seg til folk som vet hva slikt faktisk betyr. Jeg gjør jo stort sett kodearbeid for designere og dessuten kodearbeid for bloggere, etc.

Jeg henvender meg ikke til "hjemmemarkedet" på den måten at kunder har null peiling på hva html og slikt er. De som ikke vet velger stort sett ikke folk som meg. de velger en designer de kjenner, og så henvender designeren seg til meg for koding etterpå.

Det er mer B2B jeg driver med. Men, kan jo selvsagt gjøre begge deler. Får jobbe litt med teksten og siden generelt ser jeg.

Tnx.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Leste først:
Jeg heter Peter Andre Jensen, bor i Tromsø, og lever av å lage nettsider. Til høyre ser du noen av de prosjektene jeg har arbeidet med.

Hoppet så rett til høyre..
The digg-theme for Wordpress
Et theme for Wordpress basert på utseendet og funksjonaliteten til den populære nettsiden digg.com. Kan kjøpes for $10.
Hvilket marked satser du på?
Om det er det norske bedriftsmarkedet ville jeg helt klart ha droppet "Kan kjøpes for $10."
Så fremst du ikke prøver å få frem et poeng i at du lever at å levere design til 55 kr/stk.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du tror alle som arbeider i bedrift vet hva css,html og alle andre forkortelser er så må jeg si du tror for godt om folk....
Og, når du lager ting til bloggere er dette mennesker som kan skrive - men, ikke har peiling på design/programmering.

Skap muligheter - ikke begrense dem!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Julian: Jeg kjører forsåvidt ikke med noen fast timespis. Jeg gir en pris etter hva jeg mener jeg må, og så tar jeg det - uansett hvor mye arbeid det innebærer. Rent generelt kan du si at jeg tar ca 10.000 eksl mva for noe kodearbeid, 15000 for noe kodearbeid og design og sånt, 20000 for full pakke, osv.

Jeg har likevel en stygg uvane med å ta mindre for prosjekter jeg synes virker interessante. vet ikke hvorfor. Og en blind/svaksynt jente jobbet jeg faktisk gratis for, bare fordi jeg syntes synd på henne (Måtte ordne et wp-theme for henne slik at også de svaksynte kunne lese..store bokstaver, høy kontrast..)

Så sånn er det.

Msites: Nei. Det er nok ikke alle som forstår sånne uttrykk, men de jeg henvender meg mot har iallefall hørt uttrykkene. Jeg vet ikke hvorfor jeg i det hele tatt skriver at jeg kan html og css. Burde jo være innlysende. Kanskje jeg endrer akkurat det.
 
Topp