Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Restarte server

Knut

Medlem
noen som kan si meg om det går an å sette en server til å restarte seg selv automatisk f. eks klokka 04.00?
Har Centos og directadmin om det har noe å si.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Logg inn som root.

Skriv crontab -e

Legg til følgende linje :
00 04 * * * reboot

Teoretisk sett vil serveren reboote klokken 04.00 nå ;)
 

tyr897

Medlem
Nå har du forsåvidt fått svar på det du lurer på, men jeg må nesten bare spørre hvorfor du ønsker å reboote en gang i døgnet? Klarer ikke helt å forestille meg et scenario der dette er en god løsning.
 

Knut

Medlem
Har en server med RED5 på og fikk dette tipset av de som utvikler den. Har ett problem der den "henger" seg etter ett par døgn, og intill det problemet er løst mente de at restaring var den beste løsningen.
 

lifeform

Medlem
Er det mulig få i gang noe overvåkning av serveren på noe vis ...?

Evt. noen porter man kan overvåke for å se om den er i drift eller ei ? Er ikke så ofte den henger lengre på vårt prosjekt, men hadde vært kjekt fått inn en autorutine på dette.
 

hansvh

Medlem
Jeg anbefaler på det sterkeste Munin - Trac

Jeg kjører Munin på alle mine masker hvor en felles server aggregerer og lager feiende flotte grafer for meg. Overvåker alt mulig fra prosessor, minnebruk, load på Apache webserveren, trafikk på nettverkskortet osv.

Utrolig enkelt å sette opp og konfigurere; Typ to linjer.
 

SolidHost

Medlem
Munin er et kjempebra verktøy, men dersom du skal benytte dette til å overvåke status på en maskin, så må du installere dette på en annen maskin. For de fleste, som vil overvåke de vanligste portene og få tilbakemelding på mail eller SMS om noen tjenester ikke er tilgjengelig, er vel ikke Munin det beste verktøyet.
 
Topp