Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rettigheter iht domenenavn

Hei,

Det er et domene som jeg har veldig lyst på, som er registrert på en bedrift. Domenet er ikke i bruk, og er kun en "placeholder". Domenet har vært en såkaldt "placeholder" siden 2001.

Jeg har spurt selskapet pent om de ønsker å gi deg fra seg/selge det, men det vil de ikke.

Er det virkelig "lov" å være så vanskelig når det kommer til et domene som ikke har vært i bruk på over 10 år, men kun er "reservert"? Når jeg ser på archive.org, så finner jeg null snapshots av domenet.

Noen med råd om dette, eller er jeg bare nødt til å finne meg i at jeg ikke får det? :)
 

PIP

Medlem
Du må nok bare finne deg i det... ;) Men det finnes kanskje gode alternativer. Eller en måte å få de til å selge på... :)
 

Tony J

Alle skal få
Du kan se for deg en pris du er villig til å betale. Så kan du sende et bud og si "I tilfelle Dere skulle ombestemme Dere så kan jeg betale (sett inn beløp) for domenet. Bud står til (sett inn dato). Husk at mange tar en arrogant "NEI" for å håpe at det er et stort selskap som ikke tar nei for et nei og flesker til med et megabeløp. Kan det hende at det var dette de håpet på? Alt er jo til salgs, og iallfall et domene som har støvet ned i 10 år.
 

Bjørn

Domenespekulant
Du bør sende dem en mail i ny og ne og minne dem på din interesse for domenet. Hadde jeg vært deg så hadde jeg også brukt domeneovervåkningstjenesten til domeneshop på dette domenet, i tilfelle de engang bare lar det utløpe, så får du varsel.
 
Topp