Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rettigheter navn

Stoppet

Banned
Jeg tror neppe du har noe å stille opp med der. "Mitt Horten" er et begrep (fellesbegrep) som brukes om land, kommuner, byer med mer. Jeg vil ikke tro at du kan få enerett på å omhandle et sted på denne måten. Du ville nok heller ikke kunne fått registrert noe varemerke sånn uten videre på dette uttrykket. Nettsiden din er på ingen måte heller særlig aktiv. Og den har vel egentlig ikke noen gode oppdaterte poster som gjelder Horten spesielt? Løgnas oppslag om Trumph og Elvis er vel ikke akkurat det som har med Horten å gjøre? 2 av fire artikler som kommer opp på første skjermbilde er ikke relatert til horten. I hele 2016 er der 3 bloggposter og i 2017 er der 2. Når jeg ser på Appen, så er det noe som faktisk er nyttig for Hortens innbyggere og besøkende.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hva som er nyttig, særlig aktivt eller ikke skal ikke spille noen rolle.

Er det greit at hvis man har et firma som heter Mitt Oslo så kan andre firmaer kalle seg Mitt Oslo også?
Tenker du at f.eks. "Min side" heller ikke har enerett på navnet sitt? Eller gjelder det varemerker med stedsnavn i? Hvor går grensa da i tilfelle? Oslo Liftutleie?
 

Stoppet

Banned
Har du beskyttet varemerket Mitt Horten? Ikke så vidt jeg kan se
Er Mitt Horten et varemerke i det heletatt for deg? Ikke slik jeg leser bloggen din (for du kaller det en blogg på selve siden i beskrivelsen)?
Har du et firma som heter Mitt Oslo? Nei, det har du ikke
Har du nettsiden på et domene som heter mitthorten.no? Nei du har det på horten.net
Er Oslo Liftutleie et begrep som blir brukt i andre sammenhenger på folkemunne? Ikke så vidt jeg vet

Hvilke grunner mener du skulle ligge til grunn for at du skulle kunne gjøre krav på dette? Bortsett fra at du beskriver Mitt Horten som en blogg der du ønsker å bli kjent med byen?
 

Stoppet

Banned
Jeg tror den største utfordringen ligger i at du ikke har et firma som heter Mitt Horten, og at du ikke bruker domenet MittHorten.no på bloggen. Mitt Horten fremstår på bloggen da nærmest bare som en overskrift.

Om du ønsker at noen skal fore ta en enkel vurdering av saken er det mulig du kan på hjelp av JussBuss.
Jeg har benyttet meg av dem et par ganger. De ser også på saker som ikke nødvendigvis faller inn under deres hovedfelt :)
 

Stoppet

Banned
Send en klage, henvis til domeneregistreringen fra 2013.
Men domenet er ikke i bruk. Hvordan kan man da klage?
Om jeg kjøper et domene og sitter på det i årevis, er det da slik at jeg kan sperre for at et firma tar samme navnet eller at noen lager et produkt med navnet?

Domenet er ikke i bruk. Jeg hadde heller tatt kontakt og hørt om de ville kjøpe det :)
 
Topp