Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Riktig CPC

quartz

Medlem
Hei!

Jeg har startet en nettbutikk for selvbruning, og har registrert meg med google adwords.

Jeg har lagt inn ett dags budsjett (1000 kr) og en CPC på 99kroner.

Jeg vet ikke hva some er en vanlig CPC for slikt bedrifter (1kr, 10kr, 100kr mer?) Hvis noen har bedre greie på hvor en bør legge seg setter jeg pris på råd.



Jeg prøvde med 99 CPC, og da kom jeg øverst på linkene til høyre. MEN jeg kom ikke i de sponsede linkene som er rett under søkeordfeltet...

Er det noen som vet hva som skal til for å vises der?
Er det bare å by høyt nok, eller er dette en annen budrunde enn det en byr på når en legger ut linker helt til høyre??

..Takk!
 

quartz

Medlem
jeg prøvde 99kr/klikk for å se om jeg kom under søkeordsfeltet. Det gjorde jeg ikke...

Derfor lurer på om det er en annen måte en kommer dit på?

Er det ikke gjennom adwords at en kommer inn i "det gule feltet" ??

jeg gikk ned til 6.5kr/click og kom inn på 1. plass på feltet til høyre.. Driver nå å velger opp og ned på pris, men uansett hva jeg velger får jeg ikke siden inn under søk boksen
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Hehe, 99 kroner CPC er nok litt i drøyeste laget. Det vil si at du skal betale 99kroner PER KLIKK.

Har ikke peiling på selvbruning, men det kan da umulig lønne seg i lengden? :)

Når jeg kjører Adwords kampanjer prøver jeg å finne ord som er billige og ligger da på en CPC rundt 0,30-2kr. Jeg går ut ifra at du skal rangere på ord som en del andre også ønsker, så da må du nok regne med å betale litt til, men ikke 99kr. :)

For å komme rett over søkeresultatene så må kampanjen ha kjørt en stund, og du må ha opparbeidet deg en bra CTR. Her er jeg av den oppfatning at det ikke hjelper å by mye for å komme dit. Her er det gode annonsetekster som gjelder.

lykke til!
 

quartz

Medlem
jeg skrev mellom 1 og 100 for å vise at jeg har null peiling og dermed slippe å få svaret "CPC varierer" el.l. Jeg vet at 100var for høyt, men jeg viste ikke at det gikk ann å by under 1kr.

0,3-2kr på en kampanje var en god pekepinne. slikt svar jeg ville ha. takk!
 

quartz

Medlem
takk for svar om hvordan man kommer inn i søkefeltet..

uansett - jeg leste litt om adwords først - hvor det står at det fungerer som en "Vickrey auksjon", og dermed - hvis en byr høyest - må en betale prisen som den som har bydd nest høyest har bydd..
 

basicus

SEO Eggspert
For å komme rett over søkeresultatene så må kampanjen ha kjørt en stund, og du må ha opparbeidet deg en bra CTR. Her er jeg av den oppfatning at det ikke hjelper å by mye for å komme dit. Her er det gode annonsetekster som gjelder.

Stemmer det. Kjører noen kampanjer for kunder, og de er i det gule feltet øverst hovedsakelig fordi gjennomklikksprosenten er høy (de ligger rundt 25%)
 
Topp