Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ris og ros ønskes

Vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger på siden min Hurtigruten-Web.com!

Jeg har jobbet ekstra hardt de siste månedene for å få den til å fremstå best mulig. Jeg har laget den i notisblokka og har aldri brukt noe html-kodingsprogram. Jeg har mellom 20-30 besøkende hver dag, og plages litt med søkemotoroptimaliseringen og ligger foreløbig på side 16 når jeg søker på "Hurtigruten" på google. Reklamen er fra Tradedoubler, og har så langt ikke gitt ètt øre i fortjeneste :p

Dette er vel en side mer for de spesielt interesserte, men jeg ønsker tilbakemeldinger også fra dere som har et nøytralt forhold til Hurtigruten. Faller dere lett av? Er det for mye trykking for å f.eks. finne bilder av båtene (med tanke på at bildene er kategorisert etter båt), o.l.?

For mange/for lite bilder, for store/små, dårlig/god nokk kvalitet? Dette er bare forslag jeg slenger ut i luften for å få ballen til å rulle...


Jeg hadde også problemer med margene tidligere, der enkelte besøkende opplevde at selve teksten på sidene havnet under menyen, og ikke ved siden. Opplever noen det samme nå?


Jeg sier TUSEN TAKK til deg/dere som har forslag til forbedringer.

Carina :)
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Husker ikke hvordan den var etter forrige endring Carina.
Men bilde-siden ble for min del veldig tung å laste, dette er naturlig når bilder blir lastet i full/stor størrelse og skalert ned til "thumbnails" i nettleser.
Normalt så har man et lite bilde man trykker på, så lastes og vises et annet i fullkvalitet etter man har trykket.

Målgruppen din setter nok pris på detaljer og fakta ang. dette. For meg ble det litt i det meste laget, men det skal du se bort i fra, da jeg ikke kan bedømme hva som er viktig for "dere".
Men som forrige gang så er jeg fremdeles imponert over hva du har fått til i notepad. :)

Håper de andre gutta her inne kan komme med noe mer som du kan bruke.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei Carina,

Jeg synes prosjektet ditt er kult, men jeg tør ikke komme med kritiske kommentarer her inne på WF da dette blir sett på som at jeg er en sur og grinete gammel gubbe.

Jeg kan imidlertid komme med kritiske kommentarer (pos. og neg.) via e-post eller PM.
 
Takk Nutz. Det har jeg faktisk ikke tenkt på, at det vil være bedre å legge inn mindre bilder som man trykker på. Kanskje det blir oppgaven jeg tar for meg på neste "intensiv-økt" :) Trenger ikke noen sammenligning til hvordan den var tidligere, for det er vel stort sett ingen som husker det og jeg har ikke noe screenshoot av den gamle på denne pc'en, så det går greit. Jeg vil bare høre hvordan denne stilen funker :)


Msites Ltd - Send meg en PM med det du har av innvendinger. Sier takk!
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Siden ser helt OK ut, og fungerer tilfredsstillende.

Men jeg stusser på hva du prøver å få til. Er det en konkurrent til Hurtigrutens egen side du prøver å bygge? Det vil i så tilfelle være - etter min oppfatning - et feilvalg. Jeg ville heller forsøkt å gi noe "annet" enn det du kan finne på Hurtigrutens egne sider. Hva dette "annet" kunne vært er vanskelig å svare på, men du finner sikkert på noe lurt :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes siden din er kjempeflott.
Stå på videre :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg prøver meg på litt konstruktiv kritikk og håper ikke jeg blir stemplet som surpomp. :D

1. Jeg (og mange andre) foretrekker å ha nettsiden midtstilt. Gjorde en undersøkelse på dette på forumet jeg driver og fikk et stort flertall for å ha midtstilt side. Var også en del her inne og på andre webforum som kommenterte at de foretrakk dette da jeg spurte om tilbakemeldinger på en nettside som var venstrestilt. Spesielt når man sitter på 22"-24" skjerm så blir det litt "rart" å ha hele siden klistret opp i venstre side.

2. Ser ut til at du har brukt et bilde der det står "Meny" og dette kunne med fordel vært skarpere.

3. Hvorfor har du ikke dette på et eller annet .no-domene? Etter min mening blir siden et hakk mer seriøs med en gang.

4. At du har annonser som dreier seg om reising er helt ok, men jeg stusset litt over at du har reklame for One.com nederst på "Om Siden".

Bortsett fra det, er det uten tvil en interessant nettside du har med mye god info! :)

Jeg regner med at du har vært i kontakt med selskapet og at de ikke har noen problemer med at du driver denne nettsiden?
 
Siden ser helt OK ut, og fungerer tilfredsstillende.

Men jeg stusser på hva du prøver å få til. Er det en konkurrent til Hurtigrutens egen side du prøver å bygge? Det vil i så tilfelle være - etter min oppfatning - et feilvalg. Jeg ville heller forsøkt å gi noe "annet" enn det du kan finne på Hurtigrutens egne sider. Hva dette "annet" kunne vært er vanskelig å svare på, men du finner sikkert på noe lurt :)

Nei! Siden er på ingen måte en konkurrent til Hurtigrutens egne sider. Dette er en hobby side for de som er interessert i hurtigruten og dens historie, og slik utfyllende informasjon (som f.eks. under skip og rederioversikt), det finner man ikke på hurtigrutens hjemmesider. Dette er som sagt for de spesielt interesserte, og jeg får positive tilbakemeldinger for de som nettopp er spesielt interessert, fra både inn og utland.

Jeg tørr også påstå at den fungerer som gratis reklame for hurtigruten, da jeg ofte linker til hurtigrutens hjemmeside og sender besøkende til dem, og viser mye av kysten i bilder og kanskje gir litt mersmak. Flere har mailet meg med spørsmål om hvor de kan bestille reiser også :) Det synes jeg bare er morsomt.


King-Nothing:
1. Ville der vært mye arbeid å midtstille den? Jeg er helt klart enig. det er mye finere med midtstilte sider, men jeg har ikke undersøkt enda hvordan jeg fixer det.

3. Må man ikke være registrert i brønnøysundregistrene for å kunne ha et .no domene?

4. One.com reklamen.. fremstår den som upassende kanskje? Jeg trodde den passet fint inn der siden "om siden" handler litt om hvordan jeg har laget den, og reklame for webhotell og slikt ville være passende. Jeg blir sikkert å bytte den ut iløpet av dagen da :) Takk!

Hurtigruten og de ansatte er selv positive til siden. Jeg kan ikke på noen måte se at dette skulle være galt? Det finnes veldig mange hobby-sider om hurtigruten.

Takk for de øvrige tipsene folkens :)
 

metallian

Medlem
Du bør få en avtale med hurtigruten evt finne et reiseselskap som selger for de, så folk kan bestille via din side evt at du videresender til de for her er det et potensiale. Synes siden er fin og interessant jeg, og du bør snarest gå for en engelsk og en tysk versjon.
 

Dag Frogner

Supermedlem
For å midtstille tror jeg dette skal gjøre susen:

Kode:
#sidhuvud {
    background-image: url("bgtopp3.jpg");
    border-bottom: 0 solid #000000;
    height: 122px;
    margin: 0;
    padding: 30px 0 5px 25px;
}

Kode:
body {
    font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
    font-size: 11px;
    margin: 0 auto;
    padding: 0;
    width: 1150px;
}
 
Flotte tips! Tusen takk!!!
Jeg fikk den midtstilt. Det ser flott ut å jeg blir å laste den opp på nytt igjen snart. Tusen takk!!!

Legger ved et bilde. Den ble kanskje litt bred nå, så jeg vil muligens redusere bredden på siden nå etter at jeg har fått den midtstilt.
 

Vedlegg

  • hrweb.jpg
    hrweb.jpg
    100,5 KB · Sett: 17

Dre_C

Medlem
Bare et lite tips om inntjening.
Jeg ser at du blant annet oppfordrer besøkende til å kjøpe en bok om Hurtigruten.

Det du har mulighet her når du allerede er innmeldt i Tradedoubler, er å sjekke de forskjellige bokhandlerne hos Tradedoubler om de selger denne bokden. Hvis du finner dette så kan det være lurt å gjøre denne til en direktelink (aff.link) til den bokhandleren hos TD som selger boken. Dermed tjener du noen kroner hver gang en av dine besøkende kjøper denne boken.

Her er et eksempel der denne metoden ble brukt i en bloggpost om Maria amelie: Ulovlig norsk av Maria Amelie | Blogg1.net
 
Topp