Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søk/overvåking av blogger/sosiale media

Hei,

tidvis kan det være ønskelig å overvåke blogger, forum og andre sosiale media for å se hva de skriver om aktuelle emner. For eksempel kan det akkurat nå, for min arbeidsgiver, være interessant å se hva som skrives om dem rundt om kring.

Jeg er på jakt etter firma som kan levere en slik tjeneste, og også tips om søkemotorer som kan gi meg et overblikk. Google Blog Search ser ut til å være noe ufullstendig. Det går selvsagt an å legge inn site-spesifikke søk, men det blir igjen tungvint.

Noen ideer eller tips?

mvh

Ole Irgens
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det finnes opp til flere verktøy for dette på det Engelske/internationale markedet, men da jeg testet de for ca 1 år siden vil jeg ikke påstå de fungerte optimalt for det norske markedet! En av de bedre var vel kanskje denne.

Jeg har tenkt tanken på få utviklet noe slikt for det norske markedet selv, men er usikker på hvor stor etterspørselen hadde vært og hvor mye jeg kunne priset det til!
 
Sesam sine tjenester blir kanskje litt for generelle, men det er jo mulig du kan få noe nyttig ut av sesam.no/nyheter og/eller sesam.no/blogg.
 
Topp