Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søkemotorplassering avhengig av nettleser?

Prøver å sjekke plasseringa mi i Google, og ser igjen og igjen at det avhenger av hvilken nettleser jeg bruker. Sjekka nettopp med Chrome på en Mac, der lå jeg som nr 3. På min Acer bærbare er jeg i Chrome nr 10. I Firefox på nevnte Mac er jeg på førstesida, men med et blogginnlegg, i motsetning til index, som er på nr 10 i Chrome. Noen som veit hvorfor det er sånn?
 

zapotek

Medlem
Forskjellige søkevaner lagret i cookies på de ulike nettleserne dine. Den nettleseren du bruker minst gir deg de mest korrekte resultatene.
 
Update: nå sjekka jeg et annet nøkkelord; nr 3 i Msn, nr 20 i Opera. w00t..

@zapotek: er ikke det avhengig av klikkaktiviteten til brukeren?
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Når du gjelder Google så kan man snart ikke snakke om en enkelt serp, da de tilpasser resultatet mer og mer etter brukeren.

Så hvis jeg søker etter "bil" i Google og du gjør det samme så får vi mest sannsynlig ikke opp samme liste.

Sider du besøker ofte kommer blant annet høyere opp i rankingen. Så da vil dine egne sider komme høyere opp, men kun når det er du fra din pc/google konto/nettleser som søker. :)

Når jeg skal sjekke hvordan jeg ligger ann i Norge så benytter jeg følgende:
Scroogle Scraper - Norwegian

Når jeg skal sjekke hvordan jeg ligger ann i US så benytter jeg følgende:
Scroogle Scraper

Dette er en søkemotor som sjekker google uten noen form for cookies eller søkeord som er lagret hos Google. Du får dermed hovedrankingen. :)
 

valead

New Member
Takk for tips om scroogle scraper, Ståle!

Det er også noe med at googles frontends visstnok ikke alltid er helt i sync, så det kan være at man får tildelt forskjellige servere fra forskjellige sessions. Jeg mener det var et triks for å finne ut hvilken server man faktisk søkte på, men det er lenge siden, så jeg husker ikke helt. Mulig det er utdatert informasjon jeg farer med!
Er i alle fall helt sikkert at om man er pålogga google når man søker, så tilpasser den søket, noe man kan slå av.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Dagens tips: Skal du sjekke listings av egne norske sider, sjekk dem i kvasir.no , som bruker Google for listings. Da blir ikke søket påvirket av dine egne google søk / sider du besøker mye.
 
Topp