Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker forhandlere

ventro

www.ventrogruppen.no
Elsigaretten.com søker forhandlere.

Driver du en nettbutikk som selger diverse artikler, gadgets m.m, ønsker vi å komme i kontakt med deg. Elsigaretten.com har et bredt utvalg av el-sigaretter og tilbehør. Uten å røpe for mye, nevner jeg at disse produktene er "i vinden" i Norge for tiden.

Ta kontakt på PM eller e-post dersom dette er av interesse.
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Det er ikke forbudt å importere og videreselge el-sigaretter uten nikotin. Det er dette vi gjør! Så lenge det du selger ikke inneholder nikotin, er det ingen begrensninger foruten at kjøper må være fylt 18 år. Sitat helsedirektoratet.

Vet ikke hvilke leverandører du brukte, men vi har siden jan. 2012 importert fra en meget seriøs leverandør. Reiste selv bort for å lage noen avtaler, samt. teste produktene.

Send gjerne en PM.
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Det er også helsedirektoratet som skriver om dette:

Sitat: "En rekke bestemmelser i tobakksskadeloven omfatter fra 1. juni 2013 tobakkssurrogater og -imitasjoner i tillegg til selve tobakksproduktene. E-sigaretter med og uten nikotin faller inn i denne kategorien og omfattes av reklameforbudet, forbud mot synlig oppstilling av tobakksvarer, aldersgrensebestemmelsen på 18 år og forbudet mot gratis utdeling."

Vi forholder oss til hdir.
 

cruzader

Medlem
Er begrenset til passiv markedsføring som søkemotorer og bannere på nettet er akkurat innenfor.
Flygeblader,tv-reklamer,reklame i trykt media etc av "oppsøkende reklame" er helt off limits.

Jeg fikk en sur mail fra hdir med beskjed om og fjerne alle bilder fra nettsiden.
Fikk dette vurdert av 2 seperate advokater som ikke var enig i at de har noe hjemmel for dette.
 
Sist redigert:
Er begrenset til passiv markedsføring som søkemotorer og bannere på nettet er akkurat innenfor.
Flygeblader,tv-reklamer,reklame i trykt media etc av "oppsøkende reklame" er helt off limits.

Jeg fikk en sur mail fra hdir med beskjed om og fjerne alle bilder fra nettsiden.
Fikk dette vurdert av 2 seperate advokater som ikke var enig i at de har noe hjemmel for dette.

Nå skal ikke jeg kverrulere men etter min tolkning så tar advokatene dine feil.
butikkene har jo ikke lov til å vise pakkene en gang og dette har vel også blitt prøvd ut i retten fra produsentenes side.
 

cruzader

Medlem
Nå er jeg ganske langt fra advokat selv så kan ikke si 100% om det er rett eller ikke.
Jeg har ihvertfall skriftlig garanti at om jeg får noe bot/sak som følge av deres råd så tar de omkostningene.

Det jeg ikke kunne komme unna var pålegg rundt emballasje/produktdeklarering som jeg vil etterfølge innen fristen.
 

cruzader

Medlem
Man må sikkert dypere inn i lovgivningen for å gi ett konkret svar ja. Hva måtte du endre på når det kommer til selve innpakningen?
Hovedproblemene:
- Ingen innholdsfortegnelse av innholdet i produktene.
- Lovnader som ikke kan dokumenteres/brukes, hovedsakelig rundt sunnheten på sigarettene.
- Dårlige eller manglende bruksanvisninger som kan føre til feilbruk.
Fikk også et par punkter til som de "sterkt oppfordret" til følge.

Har fått ok til selge resterende varelageret med påklistret tilleggsinfo samt vedlagte bruksanvisninger i pakken til alle produkter som potensielt kan feilbrukes.
Heldigvis ikke snakk om store mengder dette må gjøres med for min del, da jeg på de fleste produkter allerede kun importerer OEM med min merkevare/design med norsk tekst/innholdsfortegnelse.
 
Sist redigert:
Topp