Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker kompetanse innen tracking av salg fra nettbutikk

konsulenten

New Member
Hei,

Jeg jobber til daglig som selvstendig næringsdrivende innen medie/annonsesalg.

Om mitt arbeid
I mitt arbeid som salgskonsulent for flere nisjesteder så er en viktig del av arbeidet å optimalisere effekten til kundene mest mulig. Vi tracker alle kampanjer med argusøyne fra vår side, med tanke på hvilke klikkrater og annonseplasseringer som passer best for kundene våre. Med 5 års erfaring fra mediebransjen som ansatt i flere av landets største mediehus, så klarer vi denne delen av optimaliseringen meget bra - og kundene opplever ofte en høy økning i klikkrate etter at vi har påvirket deres bannerutforminger. Tilbakemelding fra de kundene som tracker salgsresultatene sine er også at annonseringen vi tilbyr konverterer meget bra.

Om annonsører som mangler oversikt
Det som imidlertid overrasker meg er at mange annonsører faktisk ikke tracker noe som helst. Om de selger en vare, så vet de altså ikke hva som utløste salget - med andre ord hvor kunden kom fra. Om man skal drive nettbutikk så mener jeg at du ikke bare skal tracke kampanjen underveis, du burde også ha et system som sier til deg hvor kunden kom fra om han/hun velger å returnere til siden din 14 dager etter og handle. Hvis annonsøren ikke har dette på plass, så blir det jo umulig å vite hva som virkelig fungerer av annonseringen som kjøpes. Klikkrater er en ting, og det er alltid hyggelig med mange klikk, men det som i bunn og grunn betyr noe er salgene!

Kunnskap er makt
Og for oss som jobber med å selge målrettet annonsering, så er det utrolig irriterende når man får inn en ny kunde som man erfaring vet at man skal klare å levere en god ROI (return of investment) til på investert beløp, for så å få høre i etterkant av kampanjen at de ikke har oversikt over eksakt hvordan kampanjen gikk for dem. Slikt blir det ikke suksesshistorier av for noen av partene, ettersom kunnskap er makt!

Søker derfor samarbeidspartner som kan tilby tracking i nettbutikk
Jeg søker derfor en person/firma som kan tilby de av mine kunder som ikke tracker effekten av annonsekampanjer i nettbutikken å kunne gjøre nettopp dette. Om du du kan tilby dette, og har noen gode referanser på denne type arbeid, kontakt meg på PM. Samarbeid kan ganske enkelt gå ut på at vi setter ditt/deres firma i kontakt med nye kunder som trenger hjelp til å få tracking av salgsresultater i nettbutikken.
 
Topp