Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sa at jeg var mild introvert på intervju

HeisannHeisann

New Member
Og stemningen snudde, jeg så i sidesynet at intervjueren diskret noterte hva jeg akkurat hadde sagt og DA visste jeg at jeg hadde f*cka det til...

Jeg prøvde å redde meg inn ved å utvide svaret mitt etter definisjonen på introvert. "Jeg er ikke sjenert, trenger bare noen minutter om dagen for å bygge opp energien"... Men det hjalp ikke og noen dager senere får jeg svaret som jeg visste ville komme, vi ser etter en mer " selger type". Etter å ha forhørt litt mer fant jeg ut at selv om jeg kunne mest om markedet så valgte de en person som var litt mer utadvendt.

Som dere ser av dette innlegget fikk egoet mitt seg en kraftig brist (og jeg skriver også litt for gøy). Men jeg vil reise spørsmålet om hva som er en god selger for deg?

"Introverthet" er nærmest blitt synonymt med å være sosial tilbakestående og en rekke andre negative konnotasjoner i dagens samfunn.

MÅ en selger være en klassisk ekstrovert?
Hva er de viktigste egenskapene til en selger?
Hvordan stoler du på en selger?

For å reparere mitt ego skal jeg starte opp et sideprosjekt. Jeg er nå i kontakt med to utenlandske leverandører innen det samme markedet, og forhåpentligvis kan jeg representere dem til forhandlere/butikker i distriktet. Jeg tenker også å starte en YouTube kanal, "the introvert salesman" og bryte ned noen fordommer mot introverte. Tråden oppdateres.
 

Grunder82

Medlem
Hei. Jeg er selv en veldig stolt introvert. J Definisjonen på introvert er at du får energi ved å være med deg selv. En ekstrovert får mer energi ved å være med andre mennesker. Å være den ene eller den andre har mange fordeler og ulemper. Det er veldig mange suksessrike personer som er introvert. Bill Gates, Albert Einstein, Al Gore, Steve Jobs for å nevne noen. En introvert er som regel mer kreativ og du kan gjøre mye interessant. Utnytt disse fordelene. Ikke gå på svakhetene til en introvert. En salgsjobb er kanskje ikke det rette du søker etter for å oppnå ditt maksimale potensiale. Jeg tror dette var hell i uhell at du ikke fikk jobben
 
Topp