Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av nettbutikk omsetning på oppunder 1 million i året - vasker og blandebatteri

olsen

New Member
Hei!

Vurderer å selge min nettbutikk (kjokkenvasken.no) da det er vanskelig å kombinere med jobben offshore. Jeg har rett og slett hatt for lite tid og for lite interesse i det siste. Firmaet har tidligere gått med greit overskudd, men fordi jeg ikke har brukt den tiden på dette som jeg burde har det også blitt en del unødvendige utgifter, inkludert purringer og dagbøter for for sen innrapportering av mva. Det er med andre ord fullt mulig å gå et større overskudd om har litt disiplin. Det er også muligheter for å selge til rørleggere og eventuelt mindre kjøkkenbutikker om man investerer litt tid i dette. Jeg selger litt til et par rørleggere og hadde avtale med en kjøkkenbutikk i Oslo.

I en gjennomsnittlig måned ligger overskuddet på ca. 15 000 etter alle utgifter. Jeg gikk igjennom tallene for februar i år (som var en god måned), og der endte jeg med et overskudd på 24 000 etter alle utgifter (vareforbruk, reklame, regnskap, kortutløser, frakt) som var relatert til den måneden, av en omsetning på ca. 95 000. Jeg har ikke økt prisene så mye som jeg burde da Euroen steg, så det burde være mulig å øke fortjenesten en del uten å miste kunder. Butikken min er den rimeligste i Norge på mer eller mindre samtlige produkter.

Det går ikke så mange timene i måneden om man er mer disiplinert enn meg. Det er snakk om alt fra 10 til 25 salg per måned med en snittverdi på 4000 eks. mva. De fleste bestiller uten videre kontakt med meg og jeg bestiller varene som ikke er på lager fra vår leverandør et par ganger i uken. De samler opp bestillingene over en uke eller to og sender dette samlet.

Jeg har et lite varelager som kan følge med om det er av interesse, men prisen vil da følgelig øke tilsvarende. Eventuelt selger jeg disse ut via Finn.no etter salg av butikk.

Jeg bistår selvfølgelig den som kjøper butikken med informasjon og svarer gjerne på spørsmål en god stund etter salg også, både om produkter og drift av siden. All informasjon om leverandører brukt og markedsføring vil følgelig følge med salget.

Pris er jeg litt usikker på, men hvis man legger til grunn en ROI på 10% og lønnsutgifter på 50 000 i året så burde det være en grei pekepinn i hvert fall.

Ta kontakt om dette er av interesse, enten på PM eller på e-post (admin@kjokkenvasken.no).
 

olsen

New Member
Er det ingen som er interesserte? Trengs mer info? Her er det lett å tjene 100-150 000 i året ved arbeid for kun 50 000. Burde vel kunne være interessant? En ordning med et beløp på forskudd og resten over noen år er også mulig om det er ønskelig.
 

olsen

New Member
Det har kommet et par meldinger fra folk som ønsker mer info og gjerne en startpris. Jeg har ikke fått beskjed om hvilken info de savner, men kommer med litt her så får folk heller si ifra hvis det er noe annen informasjon de savner.

Litt lett info fra google analytics:
Antall økter per dag: litt over 50
Unike besøkende per dag: ca. 40
Fluktfrekvens: rundt 40%
Gjennomsnittlig besøkstid: ca. 3 minutter
Sider per økt: ca. 5
Nye brukere per dag: ca. 35
Trafikktype: 75% paid, 13% organic og 12% direct

Det er altså greit med trafikk og helt grei fluktfrekvens osv. men det er helt sikkert rom for forbedringer her.

Butikken er på prisjakt.no og kommer ut billigst på 560 av 596 indekserte produkter.
Butikken kommer opp på førstesiden på google når man søker på produktnavnet på en del produkter, men her er det rom for forbedring for de som vet å optimalisere dette. Noe nøyaktig tall på dette har jeg ikke.

Det følger også med en facebookside med 661 følgere.

Startpris: 200 000 eks. mva.
 

olsen

New Member
Fikk for en liten tid siden et bud på 150 000. Dette er i grunn for lavt i forhold til omsetning og overskudd, men jeg kommer til å godta dette om det ikke kommer noen høyere bud da jeg rett og slett ikke har tid nok til å drive butikken skikkelig. Om noen er interessert er det bare å komme med bud. Jeg godtar også bud ned til 100 000 under forutsetning av at jeg da er med videre som passiv deleier og at det etterhvert blir utbetalt utbytte om driften går bra eller jeg kjøpes ut senere til en avtalt pris. For detaljer om nøyaktig utforming av en slik avtale er det bare å ta kontakt og komme med forslag. Kjøpssummen kan også betales i flere omganger om ønskelig.
 

olsen

New Member
Da har både budgiveren nevnt i forrige innlegg og en til trukket seg i siste liten. Sistemann sitt bud var 25 000 på forskudd og 30% av omsetning (minus driftsrelaterte utgifter) i 4 år. Hvis det er andre interessenter som kan tenke seg en slik løsning eller som ønsker å legge inn bud er det bare å komme med det.
 

olsen

New Member
Har ikke reklamert de siste tre månedene så omsetningen har naturligvis sunket betraktelig, men det er ingen grunn til å tro at den ikke vil øke tilbake til normalt nivå når man starter reklame igjen. Jeg skal sende dere mer info på pm når jeg er tilbake på datamaskinen. Hvis flere ønsker detaljer er det bare å sende meg en PM eller si ifra her
 
Topp