Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg til sverige fra norsk nettbutikk, mva?

olemm

Medlem
Har en litt kompleks problemstilling som jeg lurer på om noen her inne kan svare på.

Jeg har en norsk nettbutikk som har dropshippingavtale med en ikke-EU land.
Jeg har registrert .se domenet, og fått butikken oversatt til svensk.

Jeg lurer på om det er mulig å markedsføre den samme nettbutikken under .se domenet i sverige uten å mva-registrere seg i sverige?

Produktet vi selger har en verdi under den svenske tollfri-grensa.
Altså min lenvrandør sender pakken fra et ikke-EU land til sverige og produktet har en verdi under tollfri-grensa dems, så det blir ikke utløst noe mva i det tilfellet.

Noen som veit om dette er helt lovlig? Eller hadde det vært mer lovlig og bare brukt det norske domenet, men mulighet til å trykke på svensk språk i butikken?

Hadde vært meget fornøyd om noen kloke hoder har noen vise svar til meg :)
 

Pål

Medlem
den er grei, men jeg mener å ha lest at "alt" skal fortolles/momses når det skal inntil Sverige, så trodde ikke de hadde en minimumsgrense slik Norge har. Hadde vært interessant å vite om det ikke stemmer :)
 

Pål

Medlem
det er selvsagt sant, spm mitt er OM sverige har en tollfri grense slik som det er i Norge eller ikke...
 

Pål

Medlem
jeg har googlet ja, og slik jeg forstod det så var det toll/moms på "alt", mener det var på tull.se (morsomt navn ;)) jeg fant infoen. Men om jeg har misforstått hadde det vært supert om trådstarter kunne fortelle oss mere :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
http://www.tullverket.se/innehallao...utanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html:

Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd exempelvis alkoholhaltiga drycker.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ah, riktig - det var godt du påpekte det... Lenken ble også feil.
Internethandel från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version]

Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Utover det finner jeg ikke så mye om en minste grense, så jeg tipper at det blir kjøpt mange utenlandske periodiske publikasjoner...
 
Sist redigert:

Pål

Medlem
;) ja, så da er det mulig at trådstarter kanskje har misforstått? Har du noen kommentar trådstarter?
 

olemm

Medlem
;) ja, så da er det mulig at trådstarter kanskje har misforstått? Har du noen kommentar trådstarter?


Aha, da er det mulig jeg har misforstått litt ja, mener jeg leste et sted om at den svenske tollfri grensa til sverige fra ikke-eu land var på 300kr, men da ser det ut til at det var feil da. Kjipern.
 
Topp