Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samme artikler på flere nettsted

John Cecker

New Member
Hei,

Jeg har flere nettsider. Alle kjøres fra samme host/server.

Dersom jeg kopierer en artikkel fra det ene nettstedet mitt, og publiserer den på et annet av nettstedene mine, vil dette skade SEO og "googlescore" for det nettstedet som republiserer artikkelen min?
 

Katharina

New Member
Hejsa,
Pål har helt ret i, at det vil give duplicate content, hvis du bare republicerer præcis samme artikel på et nyt websted. Det vil også give duplicate content, selvom du angiver Kilde.

Hvis du har behov for at udgive den samme artikel flere steder (går ud fra at det vil være af hensyn til UX?), så kan du evt. gøre det, at du sætter rel="canonical" på og så linker tilbage til den oprindelige artikel. Så undgår du at blive straffet for duplicate content. Du kan evt. læse mere om tagget her: https://moz.com/learn/seo/canonicalization

//Katharina
 

Katharina

New Member
Straf for duplicate content er worst case scenario - og den officielle udmelding fra Google, er at de kun straffer for duplicate content, hvis de kan se, at hensigten er, at vildelede og manipulere med resultaterne i SERP. Hvis hensigten ikke er at manipulere med resultaterne, vil Google bare vælge én af udgaverne at vise i søgeresultaterne, da de jo kun er interesseret i at vise unikt indhold.

Men faktisk kan man ikke være sikker på, at det er den artikel som er udgivet først, som også bliver vist i søgeresultaterne. Jeg har en dansk SEO-kollega, som har oplevet, at en af hans artikler blev kopieret (godt nok med tilladelse og kildeangivelse) til et site med højere trust, og fordi sitet havde højere trust, så valgte Google at vise dét resultat i SERP. Løsningen blev så, at min kollega bad om, at de satte rel="canonical" på - og så var det igen min kollegas artikel, der blev vist i søgeresultaterne.
 
Topp