Sandbox?

En tråd i 'Google' startet av durle, 16 Nov 2008.

1. durle New Member

jeg har laget siden min for ei veke siden, men hvorfor finner jeg den ikke på google,altså når jeg søker, jeg søker med alle keywordsa mine, men likevel ingenting som om den ikke eksisterer??

2. Mr Vest

Mr Vest Sjefen over alle sjefer!

Den finner du ikke i Google fordi Google ikke vet at siden din eksisterer. Du må nesten få litt innlenker til nettstedet ditt som Google kan følge, slik at nettstedet ditt blir indeksert.

En ting til, kan jo være at du tar en tur innom her og får lastet opp ett sitemap om du har slikt noe tilgjengelig.

3. picxx

picxx Well-Known Member

Hvilken side er det?

4. Ståle Medlem

Som Seppolaatle skriver, Google er ikke synsk, og vet ikke automatisk om alle sider some lastes opp på nettet. Enten følger du linken som han ga deg, og lager deg et sitemap.

Når du har sendt inn ditt sitemap burde google finne siden din. Men det er selvsagt ikke nødvendig å gjøre dette (i de aller fleste tillfellene). Det holder lenge med å skaffe seg en lenke fra en side som allerede er indeksert i Google. Som fks forumet her. Legger du ut en link så vil siden din være indeksert iløpet av minutter. Men vær obs, det er ikke det samme som at den kommer til å ranke bra på de søkeordene du håper. Det må man som oftes jobbe litt for.

Noen linker:
    https://www.webforumet.no/forum/webutvikling/883-sitemap-script.html
    https://www.webforumet.no/forum/s-kemotoroptimalisering-seo/1703-sitemaps.html
    Add your URL to Google
    About Sitemaps - Webmaster Help Center
    http://www.google.com/webmasters/tools/
    https://www.webforumet.no/forum/s-kemotoroptimalisering-seo/331-google-sandbox-faq.html

Mr Vest liker dette.
  5. durle New Member

ok, så hvis jeg legger ut linken min her: komoga.com, da vil jeg kunne søke den opp i google

6. Mr Vest

Mr Vest Sjefen over alle sjefer!

Om du søker på site:dittdomene.com i Google, og din side kommer frem i resultatet, da betyr det at denne er indeksert. Da vil du også få se hvor mange av undersidene dine som er indeksert.

Selv kan jeg kun se tre sider på dette nettstedet, hvor den ene sikkert ikke inneholder nok tekst til at Google engang indekserer den vil jeg tro.

Men allikevel. Forsøk deg med site:dittdomene.com i løpet av dagen, så skal du nok se at den er indeksert. :)

7. durle New Member

ok, men en tinh til jeg lurer på..er det lov å kopiere tekst fra ei side og lime inn på min, samme for bilder??

8. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Nei, det er ikke lov. Hva slags spørsmål er det?
    Er det lov å gå inn i en butikk, putte en vare i lomma si og gå ut uten å betale for seg? Nei. Det er krimininelt.

9. durle New Member

ok, men hvordan skal jeg kunne få tak i innhold til siden min da??hva gjør dere

10. vidarlo Apache-junkie

Tusenkronerstipset er å lage det eller betale andre for å lage det.

sKrud liker dette.
  11. durle New Member

ja,men det må finnes en lettere måte...jeg kommer på noe :)

12. vidarlo Apache-junkie

Hmm, kor mykje skal til for at google plukker opp ting? Eg har etherkiller.org inne i indeksen til google, med okish plassering for å vere et humoristisk krumspring, og sida der inneheld jo knapt tekst på forsida - kun bilde og meny.

13. durle New Member

men er det seriøst ulovlig å kopiere bilde fra google-søke-bilder på nettsiden min...da burde jeg kankskje slette den eller?

14. sKrud

sKrud Meget sliten student

JA..det er det.. Om du gjør dette må du i så fall vise klart og tydelig hvor du har hentet bildet fra.. Å gjerne spørre om lov først..

15. Fredrik

Fredrik Medlem

Tekst får du skrive selv. Bilder kan ikke under noen omstendigheter stjeles fra andre. Derimot kan du gå inn her og søke på mer enn 2 mill bilder hvorav de fleste er gratis.

Del denne siden