Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Screenshot med Firefox i Mac

terje

New Member
Hei,

Noen som vet om en plugin som tar screenshots av nettsider gjennom Firefox for mac? Fireshot støttet visst ikke Mac.

Jeg kjenner riktignok ikke til noen plugin for Firefox, men det kan være verdt å prøve gratisprogrammet Paparazzi[1]. Etter innstallering av Paparazzi vil du også kunne ta screenshots av websiden via menyvalget Firefox -> Services -> Paparazzi (URL-en i adressefeltet til Firefox må da være markert). Jeg bruker fremdeles Tiger, så jeg har desverre ikke fått testet programmet i Leopard.

[1] Download Paparazzi! for Mac - Make user-defined size screenshots of websites. MacUpdate Mac Author Tools Software Downloads
 

terje

New Member
Hei,

Noen som vet om en plugin som tar screenshots av nettsider gjennom Firefox for mac? Fireshot støttet visst ikke Mac.

Jeg var nok litt for rask i det forrige innlegget mitt, der jeg sier at du kan ta screenshots av websiden via menyvalget Firefox -> Services -> Paparazzi. Dette funker i Safari, men merkelig nok ikke i Firefox. Det greieste blir da å kopiere URL-en inn i Paparazzi, taste Enter/Retur), klikke "Capture" og deretter "Save Image As..."
 

peterandrej

pensjonert moderator
forøvrig, har prøvd paparazzi, og synes ikke den var noe knall. Greia er at det ikke er en screenshooter, men en slags nettleser som kun gir deg et bilde av en URL som du taster inn. Det gikk ofte gruelig tregt og tilpasningsmulighetene var heller skrale.

Anbefales ikke.
 

terje

New Member
forøvrig, har prøvd paparazzi, og synes ikke den var noe knall. Greia er at det ikke er en screenshooter, men en slags nettleser som kun gir deg et bilde av en URL som du taster inn. Det gikk ofte gruelig tregt og tilpasningsmulighetene var heller skrale.

Det kan kanskje være greit å ha begge...
Paparazzi kan lagre screenshot-filene som PDF-dokumenter, noe som Page Saver-plugin-en ikke kan. Noen av fordelene med pdf er at teksten er søkbar, den kan kopieres, samt at de opprinnelige linkene også blir aktive i screenshot-versjonen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det kan kanskje være greit å ha begge...

Jo, for all del. De tar jo ikke rare diskplassen, og såvidt meg bekjent ingen systemressurser når de ikke kjører heller. Jeg har vel fem-seks slike greier på macen, jeg. Men av dem synes jeg instantshot var den beste.
 
Topp