Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Script til annonse side

rabanata

New Member
Noen som vil anbefale et script til salg av annonse plass.
Skal brukes til salg av annonser, hvor brukeren kan laste opp tekst og bilder. Betaling av annonser skal skje i norske kroner med kort eller paypal.

Noen forslag?


Hilsen Einar
 

picxx

Well-Known Member
Som K-N sier anbefaler jeg også OiO og såfremt du har en premium eller business konto hos paypal kan kunder betale med alle de vanligste kort, dog via paypal.
OiO kan også brukes både som en wordpress plugin og som et standalone system.
I tillegg til at du kan selge, er det også innebygget et affiliateprogram i scriptet slik at du faktisk kan få folk til å selge annonser for deg.
For eks. på dette kan du se her:
Affiliate | Picxxnetwork

(Her brukes OiO)

Og det beste av alt? Det koster jaggu ikke mere enn et par pils!
(Jeg garanterer at du har tjent det inn igjen i løpet av veldig kort tid)
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, har et prosjekt der jeg ikke tror OIOP vil gjøre susen... er det noen som har noe tips til hva som kan funke her:

Jeg har en kunde som blant annet selger endel annonseplasser i et nyhetsbrev de sender ut, og mange av de som pleier å annonsere hos dem, kjører diverse former for kurs.

Nå har de spurt meg om jeg kan få til en løsning for å - i bunn og grunn - spore salg/konverteringer av klikk på annonsene for disse kursene. Men - når en bruker har klikket på en annonse, og er sendt videre til annonsørens side, så stopper vel egentlig våre muligheter til å spore salg 100% sikkert der? Vi KAN jo få dem til å legge inn GA med en trakt på deres sider, men det vil det jo være veldig vanskelig for oss å ha noen kontroll på (tror ikke de tør å stole på alle annonsørene 100% i så måte...).

Det jeg tenker meg som en mulighet, er jo å i stedet for å sende annonsene til deres "egne" sider, så kan vi sende dem til skreddersydde landingssider (individuelle for hvert enkelt kurs) på vår egen server, der bestillingene faktisk gjøres, og at disse først deretter sendes til de enkelte annonsørene.

Noen som har noen andre tips/tanker om dette?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
@atomet ... høres ut som om kunden din burde gå for et fullblown affiliateprogram, for seg selv.
Det er milevis forskjell på et annonsestyringssystem og et affiliateprogram.
Det kunden din trenger er et affiliateprogram, selv om det kun er til internt bruk.
 
Topp