Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge blogg?

Webby

Medlem
Hei Jeanette,
Jeg ville tatt utgangspunkt i hva du tjener på bloggen i dag, og beregnet pris ut fra det.
 

Alf

Medlem
Dette var jo en flott side. Det er sikkert mange som ser potensiale, og er villig til å betale bra uansett hva du måtte tjene. Mange nettsteder selges for store summer selv om de ikke har nevneverdige inntekter.
 

Knut

Medlem
Er inntekt egentlig så relevant som det sies? Om selger kanskje ikke har lagt ned så mye jobb i å tjene penger så kan det likevel være store muligheter.
 

Kassimaja

Geocacher
Det er jo uansett en pekepinn på prisnivået du kan oppnå ved et salg.
 

picxx

Well-Known Member
Er det kun blogg, eller vil butikken, mammabutikken, også følge med?
Vil alle kontoer til f.eks. feedburner, twitter og facebook være mulig å overføre til ny eier?
Hvor gammel er bloggen, hvor mange artikler er det i databasen og hvilken trafikktall har bloggen pr. i dag, og hvor kommer trafikken fra?
 

Jeanette

Multitasker
Nei, mammabutikken ble flyttet over på eget domene nå i februar, de er to adskilte prosjekter.

Jeg vet ikke hvordan det funker med overføring fra de stedene, men for min del går det bra.

Siden ble lansert 1. januar 2008, om jeg ikke husker feil, først som html-side og senere som wordpressblogg.

Akkurat nå:

262 innlegg
89 sider

Besøk i følge analytics, perioden 22. februar til i går:

7,202 besøk
15,588 sidevisninger

63,59% av trafikken er fra søkemotorer, 22.60% er fra refererende sider, 13.57% er direkte.

Jeg har ikke hatt tid til å skrive eller jobbe noe særlig med den på lenge, så jeg ser trafikken er på dalende front akkurat nå. I oktober 09, bare for å ta en måned når jeg ikke neglisjerte den fullt så mye, så var det 9,273 besøk og 21,509 sidevisninger.
 

picxx

Well-Known Member
Ok, sånn "off the bat" ville jeg tatt 40.000NOk for bloggen.
Hvordan jeg kom fremtil tallet?
Vel, det var veldig sånn "barnslig" måte kanskje å regne det ut på,
men ca. 7000 unike på en mnd.
Regner da nisjen som ganske kjøpesterke og konkluderer med rundt 50 øre pr. unike besøkende.
3500.- / mnd * 12 mnd = 40.000

Får du noen som allerede er innen nisjen intressert kan du sikkert starte høyere også, da dette vil være et veldig bra tilskudd i deres portefølje av sider.
 

picxx

Well-Known Member
Andre kan regne annerledes.
F.eks. 7000 unike/mnd gir 200 adsenseklikk til 2 kr stykket + goodwill = salgspris på 10000 kr.

Om den eneste inntjeningsmuligheten man har på en blogg er adsense er man rimelig fastlåst i tankegangen.
 

Tonny Kluften

Administrator
Den måten å regne ut er etter nåværende inntekter.

Men la oss si at bloggen kan få 40000 kr i inntekt i året. Det betyr ikke at det er 40000 i overskudd. Man jobber også for en verdi av 40000 så i virkeligheten betaler man da 40000 for å få lov til å jobbe gratis. Man må sette en pris på arbeidet man gjør med et nettsted.
 
Topp