Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge seg ut av firma

Pål M

New Member
Denne problemstillingen er kanskje litt i ytterkanten av hva dette forumet handler om, men det har ikke vært så veldig lett å finne noe "lavterskelsted" hvor jeg kan spørre om dette.

Jeg er største aksjonær i et firma som driver et nisjenettsted. Medlemskapet på nettstedet er gratis, men selve inntjeningen kommer ved at medlemmene melder seg på ting eller kjøper produkter hos oss gjennom medlemsområdet. Problemet er at jeg har mistet gnisten for det området vi driver innen og heller vil jobbe med noen ideer jeg har innen andre bransjer. De andre eierne er orientert om at jeg vurderer fremtiden min. Verken de eller firmaet har råd til å kjøpe meg ut for en akseptabel pris, da vi fortsatt er i den fasen hvor inntektene må gå til videreutvikling. Jeg regner med jeg må fire på kravene mine, men har fortsatt noen

Det jeg lurer på er da om noen vet hvor man kan gå dersom man ønsker å selge sin andel - altså ikke hele firmaet - til en ny og mer motivert fremtidig medeier? Jeg ser for meg at det kan bli laaangt vanskeligere å banke på døra til investorer og be dem investere i noe gjennom å kjøpe meg ut....

På forhånd takk!
 

jsk

Medlem
Jeg ville tenkt langsiktig. Selg halvparten og behold plass i styret, mens du trekker deg ut av den daglige driften.
 
Topp