Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selvfiks slutter med skribenter

Selvfiks

Medlem
Hei.

Vil bare varsle alle som har vært frivillige skribenter på Selvfiks om at det nå blir endringer på det.

Det har vært slik at man har fått lov til å ha en lenke til en ikke kommersiell nettside hvis artikkelen var av nytte for leserne.

Denne muligheten vil ikke eksistere mer.

Alle skribent artikler har fått nofollow status på sine lenker.

Ønsker man å skrive artikler er man velkommen til det. Men ønsker man å lenke til egen nettside må det betales for det.

Man står nå helt fritt til om man nå ønsker at disse artiklene fjernes fra Selvfiks. Si ifra, så slettes de samtidig med profil.

Ønsker man dofollow lenker eller få publisert artikler med lenke på www.Selvfiks.net blir dette kun gjennom merket som annonsørinnhold.
 

Stoppet

Banned
Da kan neppe @Selvfiks være noe å satse på fremover. Høres helt tullete ut å gjøre slik mot dem man har gort avtaler med.
 

Jacob

New Member
Kanskje Selvfiks kunne revurdere sin beslutning? Artiklene er jo tilpasset dette nettstedet og kan ikke puttes inn hvorsomhelst ellers.

Men i rettferdighetens navn må Selvfiks berømmes for selv å ha lagt hodet på blokken. En annen hadde kanskje bare gjennomført uten å si noe.
 

Selvfiks

Medlem
@Tonny Kluften: De som ønsker å få sine artikler fjernet får dette.

Det ble gjort til nofollow nylig, så mange av artiklene som er skrevet har fått være med follow lenke i flere år.

Akkurat som her på forumet er det nofollow lenker.

@Mando23 du må nok være mer presis på hvilken avtale du snakker om.
Hvis det er annonsørinnhold, så skjer det ikke noen endringer.

Det er fint hvis man setter seg inn i vilkårene som gjelder når man skriver for Selvfiks istedenfor å mene at man har noen andre avtaler enn øvrige skribenter.

@René Munthe Eik , det er ikke noe nytt med vilkårene. De har vært de samme siden Selvfiks startet opp i 2012.

Dere eier deres innhold og kan få dette fjernet fra nettsiden hvis dere ønsker det.

Lenkene er fortsatt tilstede, det er bare at satt til nofollow.

Selvfiks har ved vilkår for bruk forbeholdt seg rettigheter til nettopp å gjøre dette.

Dette er vilkår man har samtykket til ved registrering og er avtalen man har med Selvfiks når det kommer til innhold man velger å publisere.

Og er forsåvidt den eneste avtale man har med Selvfiks når det kommer til brukergenerertinnhold.

At man spør om kan få ha en lenke i artikkelen, betyr ikke at det er automatisk en avtale på follow lenker.

Se følgende punkter:

Punkt 3:

"Vi kan midlertidig eller permanent endre eller fjerne enhver del av eller hele innholdet fra nettstedet når som helst uten å varsle deg"

Punkt 8:

"Uavhengig av det foregående, forbeholder vi oss retten til å endre eller fjerne enhver brukergenerert innhold når som helst"

Vilkår for bruk: https://www.selvfiks.net/vilkar-for-bruk/
 

Tonny Kluften

Administrator
En ting er å ha punkt 3 og 8 som sikkerhetsventil, f.eks. i tilfelle det dukker opp ulovelig innhold/politisk innhold/innhold med meninger nettstedet ikke vil gå god for. En annen ting er å faktisk gjennomføre punkt 3 og 8 rent generelt uten en god grunn.

I praksis så har du inngått en avtale om at du får innhold til nettstedet ditt og forfatteren får en link til siden sin.
 

Mando23

Medlem
I praksis så har du inngått en avtale om at du får innhold til nettstedet ditt og forfatteren får en link til siden sin.
Det var det tilbudet jeg også godtok når jeg leverte artikler. Dermed mener jeg dette er avtalebrudd. I tillegg burde skribentene blitt informert tydelig om hva som kunne skje i framtiden, det ble ikke jeg, og hadde ikke levert artikler hadde dette kommet tydelig frem.
 

Stoppet

Banned
Man kan selvfølgelig henvise ril vilkår. Men at det er en god måte å behandle dem som har bidratt til nettstedet ditt når du trengte det er det ikke. Sørgelig når slikt blir gjort, uavhengig av om man informerer eller ikke.

Jeg oppfatter det slik dere har latt folk skrive artikler med link når dere trengte innhold, og så nå når dere klarer dere så «holder dere artiklene som gissel» og gir mulighet mot dofollow ved å betale for det.

Jeg synes at det vitner om dårlig forretningsførsel. Jeg tror ikke man Vil få noe goodwill av en slik behandling i andre situasjoner.
 

Selvfiks

Medlem
Man kan selvfølgelig henvise ril vilkår. Men at det er en god måte å behandle dem som har bidratt til nettstedet ditt når du trengte det er det ikke. Sørgelig når slikt blir gjort, uavhengig av om man informerer eller ikke.

Jeg oppfatter det slik dere har latt folk skrive artikler med link når dere trengte innhold, og så nå når dere klarer dere så «holder dere artiklene som gissel» og gir mulighet mot dofollow ved å betale for det.

Jeg synes at det vitner om dårlig forretningsførsel. Jeg tror ikke man Vil få noe goodwill av en slik behandling i andre situasjoner.

Da har du oppfattet feil.
Det var det tilbudet jeg også godtok når jeg leverte artikler. Dermed mener jeg dette er avtalebrudd. I tillegg burde skribentene blitt informert tydelig om hva som kunne skje i framtiden, det ble ikke jeg, og hadde ikke levert artikler hadde dette kommet tydelig frem.

Når man registrer seg som skribent og sier at man har akseptert vilkårene, så har man faktisk akseptert vilkårene.

At man velger å se bort fra dem, betyr ikke at de blir mindre gjeldende. De er ikke der for pynt.

Man har fått lov å ha lenke og artiklene som ligger ute, og de har fortsatt lenkene. De er bare nofollow. For en vanlig leser har dette ikke noe å si.

Så kan jo det nevnes at bidraget fra skribenter herfra er minimalt.

Jeg tror vi gjør det enkelt og greit @René Munthe Eik . Dine artikler slettes, så slipper du å ha følt deg utnyttet på noe måte.

For å kunne slette dine @Mando23 så må du identifisere deg som bruker på Selvfiks.

Utenom Tonny, har de 5 andre skribentene fra forumet bidratt med ca. 2 artikler hver i gjennomsnitt for flere år siden.

@Tonny Kluften si ifra hvis dine artikler skal slettes også.

Men vi kan gjøre det veldig enkelt.

Øvrige som ønsker det kan nå få slettet artikkelen sin slik vilkårene har hele tiden sagt og som jeg nå gjentatte ganger har skrevet.
 

Frode

Medlem
Har "heldigvis" ikke kommet så langt at jeg skrev en artikkel på denne siden, men syns det virker litt smålig. Hadde vel vært greit for alle om du hadde beholdt dofollow på de gamle artiklene, men at de nye reglene gjelder fra nå av.

Men du gjør jo såklart som du vil...
 

Stoppet

Banned
Nå var jeg betalende sponsor i en periode, men samme det. Send meg en kopi av artiklene før du sletter dem, eller hvertfall en lenke til dem så jeg kan få kopiert dem, så skal du slippe å høre mer fra meg.
 
Topp