Semalt.com med analytics spam

En tråd i 'Analytics' startet av Tonny Kluften, 1 Aug 2014.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Semalt.com crawler alle mulige nettsider for å få web mastere til å besøke dem, og det blri det statistikkspam av. Det forkludrer statistikk på sider med lite besøk.

Hvis du vil fjerne semaltcrawleren så gå til semalt.com/project_crawler.php og oppgi nettadressa til sida di så blir du kvitt dem.

>> Semalt is an ukrainian spam company <<

Sist redigert: 18 Sep 2014
  2. Erlend Medlem

Blir crawlere tatt med i Analytics-statistikk eller er det spesielt for dennne? Har merket at denne crawleren er ofte innom noen av sidene mine.

3. Tonny Kluften

Det er spesielt for denne at det oppgis hvilken robot det er, det oppgir de for at eierne av nettsidene skal bli nysgjerrige og besøke dem og bestille tjenester.

4. aabbcc Guest

Takk. Det har irritert meg også. Masse søppeltrafikk fra Brazil.

5. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Har lagt merke til dette jeg også, er innom alle mine nettsider daglig....Skal prøve tipset ditt Tonny.

Sendt via Tapatalk fra min Note 10.1

6. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Ser ut som det hjalp ja :)

7. Tony J

Tony J Alle skal få

Hm, besøke de som er slemme for å bekrefte at du bryr deg om dette? Finnes det ingen andre måter å stenge ut denne roboten på enn å besøke de som står for dette for å registrere hjemmesiden sin hos dem? Virker bare litt ulogisk. De crawler uten å høre med deg, så hvorfor stole på dem? Må være tryggere og lettere å blokkere denne roboten på egen server.

8. Tonny Kluften

Når det gjelder kanskje 200 nettsteder så gidder jeg ikke å legge inn sperre på alle. Enklere da å bare lime inn lista med nettsteder hos dem.

9. Tony J

Tony J Alle skal få

Lathans:p

10. Tonny Kluften

Semalt.com har startet med adsense spam også. De legger inn adsensekoden din på sine sider, så får du beskjed fra Google at annonser er vist på uatoriserte nettsider. Så sjekker du nettsiden de er vist på, og vips er du på semalt.com sin forside.

Del denne siden