Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sentrere bilde i en div - høyde & bredde

Helge

Profesjonell Googlesøker
men det som egentlig ikke er så mye arbeid, ha en hvit bakgrunn med samme størrelse i photoshop, og lim bildet inn sentrert på den. og VIPS, alle bildene blir likt sentrert;) dette kan du da lage en mal på i photoshop slik at det blir enda lettere;)

Eller, del hele rammen opp i tabeller, der du bruker den midterste tden til å ha bilde i, da vil det vel bli sentrert?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Å gjøre bildene like store er latterlig enkelt, og jobben tar deg toppen fem minutter. Jeg pleier å bruke iView MediaPro til den slags, men det går helt fint å få photoshop også til å gjøre jobben.

Da tilpasser du dem selvsagt sånn at alle f.ex. har samme høyde, og bredden får variere, det er både enkelt, forholdet blir beholdt, og det ser minst like ordentlig ut som at størrelsen varierer både i høyde OG bredde, og det løser også problemet med sentrering enkelt og greit.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Å gjøre bildene like store er latterlig enkelt, og jobben tar deg toppen fem minutter. Jeg pleier å bruke iView MediaPro til den slags, men det går helt fint å få photoshop også til å gjøre jobben.

...og da mener jeg selvsagt at iView/photoshop virkelig gjør jobben for deg, mens du går og tar en kaffe eller noe annet fornuftig, hvis det er så mange bilder at det faktisk tar noen minutter. Syns iView virker litt kjappere akkurat til denne typen ting, for et galleri med 50+ bilder, med thumbnails og plassering av vannmerke på originalbildet, pleier det kanskje å ta et minutt på mitt gamle vrak av en maskin.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nei, å croppe/beskjære bildene kan selvsagt ikke programmet gjøre automatisk for deg (ihvertfall ikke med noe garantert bra resultat), men å lage thumbnails av bildene så alle sammen får en fast høyde, og å la bredden variere, det går fint. Var det jeg snakka om hvis det ikke kom fram over. Å sentrere bildene horisontalt gjør du bare ved å sette text-align: center i css'en, og vips, så er problemet løst (siden du allerede har fast høyde).

Men helt ærlig - hvor mange bilder er det snakk om? Tar ikke lange tiden å beskjære dem ordentlig manuelt heller, inkludert save for web, med så små og enkle bilder som det der.
 
Topp