Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO & domene navn valg.

OldHP

Medlem
Jeg syns for mange mange år siden at jeg husker å ha lest av en SEO ekspert at det er bedre å kjøpe f.eks onlinebooks.com enn onlinebook.com - for da får man med seg både "online book" og "online books" i flertall. Det jeg stusser på er om det vil skade rangeringen på "online book" p.g.a den siste s'en. Vil det det?
 
Sist redigert av en moderator:

Geir E.

Medlem
Jeg ville kjøpt det keywordet med størst søkevolum, OnlineBooks.

OnlineBook vil havne høyere enn onlinebooks ut i fra kun domenenavn, men det er jo en million faktorer :) Som f.eks linker inn.

edit. Det vil ikke skade deg i å optimalisere for Online Book.
 

OldHP

Medlem
Hmm

OnlineBook vil havne høyere enn onlinebooks ut i fra kun domenenavn, men det er jo en million faktorer Som f.eks linker inn.

Er ikke helt med..

edit. Det vil ikke skade deg i å optimalisere for Online Book.
OK. Nå er jeg med.

Hva om man kjøpte booksonline .com , flyttet litt på ordene, ville det gitt dårligere søkeresultater for søkefrasen "online books" enn det ville ha gitt for onlinebooks .com?
 

Geir E.

Medlem
Er ikke helt med..

OK. Nå er jeg med.

Hva om man kjøpte booksonline .com , flyttet litt på ordene, ville det gitt dårligere søkeresultater for søkefrasen "online books" enn det ville ha gitt for onlinebooks .com?

Ja, men det ville gitt bedre resultat for books online.

Du optimaliserer jo siden, ved å skrive ordene online books og online book on page.

I tillegg får du linker fra andre sider inn med ankertekst online books og online book.

Det optimale er å ha domenenavn likt hovedkeyword. Som Tonny sa.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tror at Google for det meste fungerer med nøkkelord nå - sant?
Når så google vet at online book er en variant for online books - så gjelder det både når den spiderer, og når den mottar et søk.
Dataene behandles av samme logikk før google henter ting fra databasen sin. Det skulle meg forundre hvis det ikke var tilfelle..

Så har du to domener "whiteflute.com" og "whiteflutes.com" med likeverdig innehold og samme innlenker, så tror jeg at det ikke har noe å si.
Hvordan får man sjekket det? Noen som vet om det ble sjekket alt?

Men, masse synsing for en som (heller) ikke har sett noe til Google's kildekode. :p
 

OldHP

Medlem
OK.

Nå har jeg et lite dilemma. Jeg kjøpte en gang et domene som visstnok ifølge google skulle ha en del klikks. Det jeg da ikke visste var at det var ikke i akkuratt den rekkefølgen ordene som domene mitt baserte seg på ble søkt på. Nå har jeg derimot skaffet et likt domene men med den korrekte rekkefølgen. Alså la oss si istedenfor booksonline .com så har jeg online books .com Problemet er at jeg har nå sendt utrolig med mailer og fått no linkbacks og siden rangerer foreløpig på første plass på nr. 2 side på google. Uten Pr. Hva bør jeg gjøre? Foreløpig så redirecter jeg det nye domene til min originale side uten at det gir meg no treff.

Edit: (en halvtime senere) Jeg velger å skifte domene til det nye fordi jeg tror det har en del å si på rekkefølgen.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Ok, så det er det eldste domenet ditt som ranker nå. Ikke så rart det da. Men ja, dette er jo et nytt nettsted så bare skift domene du.
Du redirecter 301 ikke sant? Noe annet er ikke bra.
Du kan også sette inn title="St**ies - T*** M**** S****" på tru******logo.gif.
(beklager alle stjernene, men OP ville ikke offentliggjøre domenet)
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Hmm?

For det første har jeg ikke peil på hva htacces er, kan jeg bare legge den koden inn i en html fil? For det andre: hvorfor må jeg ha 301, hva er fordelene og isåfall ulempene ved å ikke bruke 301 redirect? :eek:
 

zapotek

Medlem
Om du logger deg inn på webområdet ditt via FTP så ser du at det ligger en fil som heter htacces i rota. Last den over til pc'en din og gjør endringer som i en vanlig tekstfil.
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Hm

Jeg kommer til å bruke samme host som det tidligere domene på det nye og da vil det tidligere domene ikke ha web hotell, mao htaccess fil. Fungerer/sees www redirect av søkemotorer som en link ?
 
Topp