Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO for dummies?

Jostein

Medlem
Leste et par steder at det er en fordel å ha et domenenavn med ditt søkeord. Jeg har kjøpt domenene bagasjemerke.no og bagasjemerker.no. Vil det ha noe effekt å bare peke disse mot min side, eller burde jeg lage en side som skriver om mine produkter, og linker hit?
 

metallian

Medlem
Jeg er ikke så veldig inne på dette med domener som skal peke videre men i mitt hode vil det å legge en artikkel (eller helst litt flere) på disse domene og ha link til ditt hoveddomene være det beste SEO-messig.
 

Jostein

Medlem
Hei!

Ja, det var noe slikt jeg tenkte på også. Har forstått at lenker er viktig. Regner med at det ikke er lenken i seg selv som er vesentlig, men at folk trykker ofte på denne..?
Men har tenkt tanken å lage innhold på bagasjemerke.no og kanskje skrive litt om mine og linke videre, utelukkende som et ledd i SEO.
 

OldHP

Medlem
Link til siden din, men ikke bare til hovedsiden, gjør det naturlig.. Link alså til undersider også, og ha linker fra andre sider til din fra undersidene dems. Legg til / i slutten av noen av linkene, fjern www. hos noen etc. prøv å få det til å virke naturlig.. Når det gjelder hvilke sider som er bra å linke til sjekk om de rangerer bra etc.
 

basicus

SEO Eggspert
3: Navngivningen på bildene har minimal betydning. Det spiller en viss rolle for bildesøk, men effekten av bildesøk er ødelagt av Googles siste løsning for bildesøk, for nå ser brukerne i praksis bildene hos Google og klikker seg sjelden videre til nettsiden hvor bildene opprinnelig ligger.

Bare en liten kommentar til dette punktet. Navngivingen av bildene har betydning i forhold til bygging av inngående lenker dersom bildet blir brukt av andre nettsider og lenker til din nettside.

Trafikkmessig har det ikke noen stor betydning, men SEO-messig kan det bety ganske mye etter hva jeg kan bedømme.
 
Sist redigert:
Topp