Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seo + metatags + opencart

Gatelys

Member
Hei.

Håper noen kan hjelpe meg til å fylle ut følgende i Opencart. Om en f.eks ønsker å selge et skjerf av bomull.
Hva burde stå under i produktet og "hvordan" ( med " " eller , eller - etc.. ) :

Meta Tag Title

Meta Tag Description

Meta Tag Keywords

Product Tags
 

KIA

Medlem
Meta Tag title skal inneholde navnet til produktet (maks. 70 karakter). Dette vises på nettleser oberst.
Meta Tag Description skal inneholde maks. 155 karakter, og skal beskrive kort om produktet. Dette benyttes av søkemoter for å viser på søkeresultatet
Meta Tag Keywords skal inneholde ordene om produktet. Noen søkemoterer som Bing bruker disse ordene for å vise søkeresultatet. hvis produktet er et skjerf, blir det sånn for eksempel
Meta tag title = Bomull skjerf
Meta Tag Description = Sjekk min bomull skjerf med fine farger...
Meta Tag Keywords = bomull skjerf, håndarbeid skjerf, fargerike skjerf, håndsydd skjerf
 

KIA

Medlem
Sett i lys av at du bruker opencart:
Dropp keywords. Bruk energien din på å skrive gode produktbeskrivelser og dermed kan du også droppe description. Title bør som regel være produktnavnet, noe som også er standard i oc.
Bing bruker key words. Jeg skriver alltid keywords. Hvis feltet meta description er tomt, velger søkemoter tilfeldig et eller annet tekst fra produktbeskrivelsen, og jeg tror at ingen vil dette. Jeg anbefaler fylle ut alle feltene utenom product tags, dette er for produkt navigasjon i nettbutikken, og kanskje dårlig for SEO, fordi OpenCart produserer mange duplikater ved bruk av product tags.
 

spikre

peterhamre.no
Bing bruker key words
men ingen bruker bing
velger søkemoter tilfeldig et eller annet tekst fra produktbeskrivelsen
nei, google velger det han tror er mest relevant
utenom product tags
det er kjempe viktig å lenke internt til relevant innhold.
duplikater ved bruk av product tags
de fleste klarer ikke ranke listevisningen uansett, men flere relevante lenker til produksidene er positivt.

At få er enige, og at ingen egentlig vet, er det eneste som er sikkert ;)
 

KIA

Medlem
men ingen bruker bing

nei, google velger det han tror er mest relevant

det er kjempe viktig å lenke internt til relevant innhold.

de fleste klarer ikke ranke listevisningen uansett, men flere relevante lenker til produksidene er positivt.

At få er enige, og at ingen egentlig vet, er det eneste som er sikkert ;)
Har masse erfaringer med OpenCart ;)

Meta Key Words: Mine nettsteder får en del trafikk fra Bing. Hvorfor skal man droppe trafikk fra Bing??!! Det er bedre å ha key words enn ikke ha. (Selv jeg bruker en del Bing. Syns at Bing leverer av og til bedre relevante søkeresultater)

Meta Tag Description: Selv om Google bruker semantiske algoritmer for å forstå tekster, er den bare en maskin, og ikke en hjernemenneske. Så det er bedre å velge hva Google skal vise på resultatlisten.

Product Tags: Front end til Opencart er veldig oversiktlig E-Commerce løsning, så man trenger ikke noen product tags. Mekanismen på product tags i OC lager duplikater på samme produkter, og dette er ikke bra for SEO.
 

Gatelys

Member
Det er helt rett :) Takk for alle gode innlegg! Hvilket program bruker dere for å sjekke hvor "god" seo-siden er? ( Er en nettbutikk )
 
Topp