Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO-sider til topps i Sesam og til bunns i Google

webmoney

Søkemotoroptimist
Stort sett alle de søkemotoroptimaliserte sidene jeg produserer, ligger på førsteplass i Sesam og på side én i Google -- i en måned eller to. Deretter dropper Google-plasseringene mine til side fem, side 12 eller side 49. Mens Sesam-plasseringene holder seg.

Hadde det bare vært omvendt... Sukk...

Tyder dette på altfor høy keyword density? Min gjennomsnittlige keyword density ligger på rundt 2%. Er det i hardeste laget for Google?
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Sesam, MSN osv. viker til å ha bedre orden på norske sider enn det Google har. Enkelte ganger virker det som man må ha vært innom Adwords for i hele tatt å bli lista. Har en side som "aldri" ble listet i google. Ofra 500 kroner i adwords og den gikk rett på førstesiden og har siden ligger der.
 

Keanu

Geek
Oppdaterer du sidene kontinuerlig med nytt innhold? Jeg har sett at de mer statiske sidene mine faller på plassering etter hvert, mens sider som blir oppdatert minst ukentlig holder bedre på plasseringene etter noen måneder.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har en Sesam RSS Nyhetssøk-feed som sørger for ferskt innhold hele tiden. Men Google liker ikke sidene mine etter en stund...
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Personlig tror jeg ikke det finnes noe "sandkasse" i det hele og det store.

Vil tro at du mapdaddy er straffet av G av en eller annen grunn. Hvor mange plasser er du falt ?

Har hørt mange teorier, det jeg har lest mest om er + 50 penelty og +90 penelty.

Altså at G straffer deg, å alle dine plasseringer vil falle, 50 eller 90 plasser.
 
Topp