Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp en blogg..

picxx

Well-Known Member
Hvor mye ville du tatt for å sette opp en WP installasjon med gjestebok, bildegalleri og custom header.
I tillegg til dette, seo arbeid på siden (ikke mye...kanskje 2-3 timer) og full webmastering året rundt.

Hvor mye ville du tatt for å sette opp og vedlikeholde en slik side.

Takker for alle svar.
 

clinton4

Medlem
Det kunden er villig til å gi :)

Neida, hadde satt en timespris på 5-600 NOK. Eller er du kanskje ute etter en fastpris?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
De gangene det er en veldig konkret plan kan jeg være en villig til å sette en fastpris på oppdrag. Da regner jeg ut ca hvor mye tid jeg tror det vil ta meg å fullføre oppdraget + eventuelle kostnader jeg har ved å gjennomføre det. Så tar jeg antall timer + kostnader + litt ekstra spillerom og får prisen på prosjektet. Så spørsmålet er bare hvor mye du vil si tiden din er verdt?

De gangene jeg ikke har en konkret og detaljert plan å forholde meg til eller tror kunden vil endre mye på prosjektet underveis gir jeg vanligvis timespris, eventuelt en blanding av fastpris og timespris når det innenfor planen er utført.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vent til jeg kommer med bloggdesignsklubben min så får du dette som en del av det årlige medlemsskapet på kr 1200,- (sånn ca, pris ikke helt bestemt..)

Med på kjøpet får du fri tilgang til masser av premium wp-themes fra både meg og andre.
 

picxx

Well-Known Member
Takker for gode svar :)
 

picxx

Well-Known Member
Jupp, jeg tar timespris på support/vedlikehold/oppdatering, men var litt intressert i hvordan jeg lå prismessig på selve oppsettet. Det går jo fort med en dag om man skal finne innstikkene, oversette theme+innstikk og lage en header som ikke stinker altfor mye.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg for min del synes ikke det er riktig at du tar deg betalt for å sitte og finne fram og laste ned plugins. Om du selger en tjeneste bør du vel ha såpass oversikt at du allerede har disse pluginene klar?

Hvis ikke blir det jo nesten som om jeg tar på meg en flash oppdrag og tar betalt for den tiden jeg bruker på å laste ned, installere og lære meg flash.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg for min del synes ikke det er riktig at du tar deg betalt for å sitte og finne fram og laste ned plugins. Om du selger en tjeneste bør du vel ha såpass oversikt at du allerede har disse pluginene klar?

Om en tar betalt pr. oppdrag spiller det vel ikke noen rolle om man bruker 5 timer eller 0 timer for å finne plugin's vel :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Alt av installasjon og konfigurasjon tar jo tid, og da er det klart man skal ta betalt for den tiden det tar å ordne alt mulig. Så kommer da det gamle punktet igjen - hvor mye man er verdt. I dette ligger selvsagt ikke bare hvor pent man får ting til å bli, men hvor effektiv man er. Er man kjapp og flink, så blir det mer i timen, er man treig eller mindre flink til noe, så blir det dårligere timelønn.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om en tar betalt pr. oppdrag spiller det vel ikke noen rolle om man bruker 5 timer eller 0 timer for å finne plugin's vel :D

Trodde ikke det skulle være nødvendig å forklare, men det gjelder selvfølgelig når man beregner seg på timepris. Og det er jo ikke uvanlig å beregne ca timepris når man gir fastpris.
 
Topp