Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp en sides salgside

sKrud

Meget sliten student
Hei

Har 4-5 produkter jeg tenker å selge. Disse er alle samme produkt bare beregnet på 4-5 ulike systemer (å derfor ulike priser).

Derfor tenke jeg å kun ha en produktbeskrivelse øverst på siden, å så liste de aktuelle produktene under med bilde/navn/pris. Ca. antall produkter tilgjengelig hadde også vært fint..

Betalingen skulle helst ha skjedd med Paypal, slik at jeg kan sende produktene elektronisk til kjøperen. Systemet kan trenger ikke være automatisk.

Hvordan skal jeg angripe dette?
hva er den beste måten?
Hvilke tanker har dette rundt dette?

Dette trenger ikke være noen fancy løsning, bare en enkel og grei side som gjør det enkelt for brukeren å velge produkt å bestille det. Jeg selger i dag disse produktene gjennom andre kanaler, å sender kjøper en invoice via paypal. Dette vil derfor gjøre det mer lettvindt for meg.

Som vanlig deler jeg rikelig ut med ryktepoeng til de som bidrar:)
 

sKrud

Meget sliten student
ja..har sett dette.. Men fant ingen eksempler på hvordan dette blir seende ut.. eller ulike design på dette.. vil helst at dette skal se best mulig, slik at kundene ikke skremmes bort av dette.. Har noen et eller to eksempler på sider som ser slik ut som dette..Kunne bare "lånt" deres oppsett..:p
 

picxx

Well-Known Member
Kan du ikke bare lage en "clickbank side" for hvert produkt da?
Når du lager betalingsknappen til paypal kan du der velge til hvilken side kjøperen blir sendt til og du kan der sende han til en nedlastingsside av produktet.
Om du ønsker å gjøre det sikrere kan du integrere et passord script med nedlastingen til vedkommende. Passordet bør jo da være tidsbegrenset.
 

sKrud

Meget sliten student
Picxx: Dette kan jeg ikke gjøre da vært "produkt" er en unik kode som må bestilles av meg fra leverandør før den vidreselges.. (for å spare kostnader er dette beste måten for meg å gjøre det på..)
 

picxx

Well-Known Member
Picxx: Dette kan jeg ikke gjøre da vært "produkt" er en unik kode som må bestilles av meg fra leverandør før den vidreselges.. (for å spare kostnader er dette beste måten for meg å gjøre det på..)

Da er det jo bare å kutte ut nedlastingsdelen.
Du vil jo få beskjed om innbetaling og shipping"adresse" fra paypal ved kjøp og da er det jo bare å sende over koden manuelt etter kjøp.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det du kan gjøre er å skrive et innlegg på WF (check).
Så venter vi til mattisaas svarer med et skjermbilde på layout (todo - skynd deg nå ;P).
Så pleier jeg å gjøre det slik:
1. Jeg lager en index.php med html'en som implementerer layouten
2. Jeg lager en prod-info.php med en array som inneholder all info for hver produkt (ettersom det kun er en enkel side og oppsett). F.eks.:

$products = array(
'ferrari' => array( 'skilt' => 'rh12345', 'år' => 2001, 'motor' => '3.2t', 'farge' => 'rød' ),
'ford' => array( 'skilt' => 'rh23423', 'år' => 1970, 'motor' => '6.4td', 'farge' => 'gråaktig' ),
'fiat' => array( 'skilt' => 'rh29382', 'år' => 1978, 'motor' => '0.7', 'farge' => 'hvit' )
);

så i index.php tar du en loop og spytter ut all info, e.g.
foreach( $products as $key=>$p ) {
echo '<li><h2>' .$key .'</h2><a href="http://brreg.no/motorsjekknoe/' .$p['skilt'] .'">' .$p['år'] .'</a><br />' .$p['motor'] .', ' .$p['farge'] ."</li>\n";
}

Denne linjen må da inneholde en link til paypal med alt snakset som pris osv. slik at Paypal forstår seg på dette.
Du får deretter melding fra Paypal om hvem som har gjort hva, og kan bestille og videresende koden.

Tror jeg.
 
Topp