Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp "utviklermiljø light" for Drupal

JudeQuinn

Medlem
Hei,

Jeg kjører en VirtualBox med Ubuntu i Windows, hvor jeg utvikler i Ruby on Rails og pusher det til Heroku. Dette er ganske greit og rett frem.

Jeg har i tillegg en del sider i Drupal. Det jeg ønsker er å lage sidene lokalt (på min VirtualBox) og kunne kjøre dem til en live server (shared hosting) på en grei måte. Det er ikke nødvendigvis snakk om utvikling, men mer kludring med views og panels og litt manuelt php-arbeid. I praksis lage det lokalt, og ha en grei workflow for å kunne pushe det til en live-versjon.

Å sette opp Drupal lokalt er ikke noe problem, jeg har MySQL og PHP på maskinen. Jeg regner med at jeg ikke bare kan kopiere siden fra lokalt og kjøre en databasedump og at det skal virke?

Uansett, hva er den beste måten å gjøre dette på? Jeg er ikke utdannet innen data, og føler alle tutorials jeg finner på dette begynner langt over meg (når man snakker om å sette opp utviklermiljø for team på fem mann osv...).
 

thomasstr

Medlem
For Ruby on Rails (RoR) hadde jeg satt opp en egen instans med mod_passenger og nginx, eller du kan bruke Apache om det er mer kombortabelt. Om du ikke har satt det opp før, må du regne med en del prøving og feiling, se litt på howtos på nettet.

Muligens er denne noe for deg, https://www.digitalocean.com/commun...on-ubuntu-12-04-lts-precise-pangolin-with-rvm

For alle mine apper i RoR bruker jeg capistrano som synkroniserer til en git-server før den blir deployet til den faktiske webserveren.
 

Hashead

Member
Det finnes ikke noen god måte å gjøre dette på. Siden drupal har applkasjonslogikk i databasen er det umulig å ha dette i noen versjoneringsverktøy. De jobber med å fikse dette i Drupal 8.

Når det er sagt går det helt fint å dumpe databasen fra utviklingsmiljøet ditt og importere den i produksjon. Det er noen moduler der ute som vistnok skal hjelpe med dette, men i min erfaring skapte de bare mer rot.
 
Topp