Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Shopify på norsk

bente_jente

Medlem
Det finnes vel en mulighet til å bruke norske oversettelser i Shopify. Jeg husker ikke helt hvordan det ble satt opp, men se i forumet der.
 

Fastone

New Member
Hei!

Litt sent svar, men kom over denne på Google. Så, for andre som evt. lurer. Shopify kommer ikke ut-av-pakken på norsk. Dette må oversettes i koden, og gjøres stort sett av en webdesigner. Oversettingen tar ikke så lang tid.

Men du har mulighet til å velge selve betalingsvinduet på norsk. Der finnes det flere ferdige oversettinger man velger i instillingene for nettbutikken din.

Ellers settes Shopify ganske greit opp selv. Men ønsker man tilpasset design og mer detaljerte endringer, gjøres dette lettest hos en webdesigner. Evt. om kan kan noe css-design koding selv.
 

Robinp

Medlem
Hei

Jeg har satt opp Shopify med integrasjoner til andre norske tjenester som 3pt lager, ERP og betalings leverandører.

Som de sier kommer det ikke ut av boksen på norsk, men under instillinger og betaling kan du velge en oversettelse som oversetter ca. 90 % av det kundefrontene i løsningen. Selve løsningen på Norsk vet jeg ikke om finnes, men om dette er viktig bør man kanskje gå for en norsk tilpasset løsning eller ha i bakhode at du må betale for det.

Jeg kan virkelige anbefale dette designet fra Themeforest, eCommerce - Quickshop - Responsive Shopify Theme | ThemeForest

Skikkelig bra support og godt bygget opp så kan du litt webdesign er det enkelt å gjøre endringer.
 

ThomasRS

New Member
Litt av begge deler :) Appen er primært for norske nettbutikker og naturligvis på norsk, den legger til rette for å bruke shopify i Norge.
 

Ronnie Sletta

New Member
Det kommer sent, men forhåpentligvis ikke forgjeves. :)

Oversettelse av butikken kan gjøres direkte i kontrollpanelet. Gå til 'Online Store' -> 'Themes' og trykk på knappen med 3 prikker på i boksen for temaet du bruker. Da får du en meny som inneholder valget 'Edit language'. Når du trykker på den kommer du inn i skjermbildet for ditt valgte språk. Øverst vil du se en knapp der det står 'Change theme language'. Når du trykker på den, vil du få tilgang til en rullegardin-meny, med en liste over språk. Velg 'Other languages...' og bla deg ned til ønsket språk (feks norsk), og trykk på den. Det vil dukke opp noen advarsler om at det mangler oversettelser for språket du har valg, men når du trykker 'Save' og kommer ut igjen, vil du se at det har dukket opp bokser for å fylle ut overettelser. Det står også øverst på siden hvor mange oversettelser modulen mangler. Da er det bare å sette igang med noen timers arbeid, men muligheten er lett tilgjengelig, og det vanskeligste med det er vel egentlig å finne gode oversettelser. :)

lang_trans.png theme_lang.png
 

Huawei

New Member
Flott. Bruker Shopify, og må oversette. Hvordan får jeg hvert produktpris til å vise teksten inkl mva? Må nesten ha det når jeg passerer 50 tusen i omsetning.
 
Topp