Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Side forsvant fra google

Laga ei side for et par dager siden, fikk den ranka etter bare noen timer, og nå er den umulig å finne igjen. Ikke en gang site:domene.com funker.

Har jeg blitt slappa eller no?
 
Bare at sitemap ikke er sendt inn. Men det er jo merkelig, jeg bruker XML sitemap plugin i wordpress. Ingen andre feil utenom det..
 

Børge AJ

Medlem
Når nye sider blir indeksert av google pleier de å bli borte igjen etter et par dager, og så kommer de opp igjen etter en ukes tid
 

PelleK

Medlem
hvis du søker etter siden din 20 ganger på rad viser den seg sikkert 1 av 20 ganger. Jeg opplever det her med søkeresultater på undersider jeg har hver dag. Er vel fordi ikke alle serverne til google rekker å oppdatere seg like fort som den som var raskest :p
 

picxx

Well-Known Member
Aldri hørt om sider som er de-indeksert fra google når de er først lagt til.
Kan du utbrodere infoen din litt BørgeAJ?
 

zapotek

Medlem
Skjedde meg faktisk med ei ny side jeg lanserte denne uka. Fant den etter en dag når jeg søkte site:mittdomene.com, dagen etter var den borte (og er fortsatt borte).
 

zapotek

Medlem
Kan du utdype definisjonen på dette?

Teorien bak den såkalte "Google Dance" er at Google bruker hel bråte med forskjellige datasenter når de henter søkemotorresultatene sine. Innimellom (feks hver måned) gjør G store endringer på algoritmene sine og synkroniserer mellom de forskjellige datasentrene. Det som da kan skje er at resultatene på søk kan bli ustabile(en side kan feks hoppe fra side 40 til første siden og tilbake), og enkelte sider i en periode kan falle helt ut. Den perioden hvor ting er ustabilt kalles i SEO-miljø for "Google Dance".

Som sagt er dette bare teorier, da ingen vet nøyaktig hvordan Google opererer, og de heller ikke går ut offentlig med hvordan søkemotoren deres virker. Jeg har ihvertfall opplevd selv at stabile sider hos meg har falt helt utav SERPS i 14 dagers strekk, for så å dukke opp som før.
 
  • Like
Reaksjoner: sta
Topp