Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sikkerhetsproblemer på en clean install?

axlmaus

Medlem
Ok, så jeg er ingen koder eller superavansert på wp, så lurer på følgende: Jeg slettet alt som lå i rotfolderen via ftp, gjorde en clean install av nyeste wordpress og installerte så exploit scanner plugin, og sucuri plugin. Exploit scanner fant mange hundre problemer og sucuri fant hovedsaklig dette (se bildet). Ettersom wp-installasjonen er helt fersk og det ikke lå noen filer i rotfolderen, er dette legitime sikkerhetsproblemer? Eller er det noe som ville dukket opp på alle scans uansett?
 

Vedlegg

  • sucuri.jpg
    sucuri.jpg
    85,2 KB · Sett: 13

Bjørnar

Gründer
Grunnen til at du får varslinger, er vel muligens at du bruker norsk språk? I så fall varsler den om endringer på enkelte filer.

Kjører du en 100% clean install, med engelsk språk, skal du ikke kunne klare å få advarsler.
 

axlmaus

Medlem
Slettet ikke databasen, og bruker engelsk wordpress.

Har vært i kontakt med andre som mener jeg burde slette databasen om jeg kan, og det kan jeg forøvrig, er ikke noe viktig innhold på denne siden foreløpig.
Når det er sagt skulle jeg gjerne vite hva jeg kunne sett etter i databasen, og heller luket det ut om det skulle være noe ondsinnet kode der.

Tanker?
 
Topp