simsam

En tråd i 'Generell snakk' startet av Lebardski, 15 Nov 2022.

1. Lebardski

Lebardski Member

Av internett har jeg lært meg å være skeptisk til andre. Men så fins det også gode muligheter til å tjene grei inntekt. Av og til får jeg spørsmål som gjør meg svært skeptisk. Et firma som jeg har jobbet lenge med med base i Serbia spør meg om å skaffe til veie et sim kort som jeg kan sende. Jeg spør hv de skal bruke det til og det er for norsk kundesupport til nettbutikken.

Men når jeg har skaffet det, vil de først at jeg skal "teste" det ved å putte det i min mobil. Da vekkes alarmklokkene hos meg. Har jeg grunn til det og hv ville dere gjort? Det var også krav til å legge inn personnummeret, og dette fortalte jeg kunden. Etter dette ble det helt stille fra dem om denne saken.

2. holte Medlem

I praksis vil du vel sende dem et ferdig registrert sim kort, som er registrert på deg, og som de kan bruke.

De trenger ikke et norsk simkort for å drive kundesupport, men sannsynligvis for å sette opp en nettbutikk som ser norsk ut. Dette er vanlig svindel.

Uansett vil du kunne få problemer. Det er heller ikke lov å hjelpe utenlandske selskap å omgå lovverket, om jeg ikke tar feil.

3. Lebardski

Lebardski Member

Takk for svar

Del denne siden