Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sindre has gone koko!

Sindre

Medlem
Ja, dere, jeg er klar for en ny annonseringsrunde, nå som jeg er "back on track" med blogging. Januar blir en måned med "full-time-blogging", og jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å gi mine annonsører mest mulig valuta for pengene.

Denne gangen tilbyr jeg kun å annonsere i én måned - altså hele januar. Derfor er det viktig at eventuelle annonsører sender inn materiale og info INNEN 1. januar.

Og prisen? Kun 400 kroner for hele måneden. Vil du ikke annonsere en full måned, koster det kr. 150,- pr. uke.

For å lese mer om dette, vises det til blogginnlegget jeg akkurat skrev:
Siste sjans til å annonsere på Glabladet noensinne !!

Spørsmål kan dere stille her i tråden eller i kommentarfeltet på Glabladet.

Et godt nyttår ønskes til dere alle sammen! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Kunne vært artig å høre om noen av de siste annonsørene har hatt noe effekt av å annonsere hos Sindre!
Selv kjøpte jeg annonsering ut året og ser mitt banner allerede er fjernet. I tillegg kjøpte jeg øverste plassering og fikk nederste.
Det kostet ikke mye, men kan ikke si at det var verdt de få kronene engang! Jeg har hatt NULL respons på annonsen...

Jeg har søkt etter journalister....så annonsen har ikke vært veldig spesiell!

Jeg er åpen for at mitt budskap på annonsen, annonsens utforming e.l. kan ha vært for dårlig - men, NULL respons har jeg vel aldri opplevd tidligere ;-)
 

onlyme

New Member
Hvis din fastlønnen din lå på rundt millionen + masse frynsegoder, så burde du kanskje fått litt svar...
 

Sindre

Medlem
Kunne vært artig å høre om noen av de siste annonsørene har hatt noe effekt av å annonsere hos Sindre!
Selv kjøpte jeg annonsering ut året og ser mitt banner allerede er fjernet. I tillegg kjøpte jeg øverste plassering og fikk nederste.
Det kostet ikke mye, men kan ikke si at det var verdt de få kronene engang! Jeg har hatt NULL respons på annonsen...

Jeg har søkt etter journalister....så annonsen har ikke vært veldig spesiell!

Jeg er åpen for at mitt budskap på annonsen, annonsens utforming e.l. kan ha vært for dårlig - men, NULL respons har jeg vel aldri opplevd tidligere ;-)

For en absolutt dustete ting av deg å si på så mange nivåer. Ståle Edstrøm som driver Brukbarbok opplevde en "brukbar effekt" av å annonsere på Glabladet tidligere i år, da siden enda var en baby. Det samme har flere andre annonsører gjort, og flere av dem har annonsert mange ganger allerede. Din annonse for håndballskribenter var kanskje ikke den som egnet seg best til Glabladets lesere, og det er kanskje ikke så rart, da jeg ikke skriver om håndball eller sport med et eneste ord.

Hadde du holdt på Blogcamp-annonsen din, ville det vært en langt gunstigere annonse å ha på Glabladet, men den avlyste du jo.

Og "null respons", hva mener du med det? Alle har jo fått med seg at du søker etter håndballskribenter, men ingen har vært interessert... hva forventer du? Du er forøvrig den absolutt ENESTE annonsøren som har gnålt og klaget over plasseringen også. Og atpåtil i kommentarfeltene til GB-innlegg som ikke hadde noe relevans for det du ville si...

Og nå begynner du altså her. Har du hørt om mailkontakt, kjære Msites? En enkel mail løser det meste.

Og det har aldri, aldri, aldri vært snakk om at du skulle få "øverste plassering". Jeg fatter ikke hvor du tar det fra! Mine 180x150-annonser har øverste plassering, sånn har det alltid vært. Da må jo nødvendigvis 180x500 komme nedenfor de igjen. Men hva gjorde jeg for deg? Jeg tok høflig hensyn til sutringen din, og lot deg få stå øverst likevel, i minst en måneds tid!

Og - beklager at jeg kom til skade for å a vekk akkurat din annonse dagen før året var omme. Jeg mener.. Jeg har ikke annonseoversikten foran meg fordi den ligger på PC'en som enda ikke er oppe pga flytting. Etter hva jeg mente å huske, var din annonse frem til like før jul, for da sluttet de fleste andre. My bad, jeg beklager det. Jeg skal selvsagt la deg få en og en halv dag ekstra når jeg får tid.

Wow.. den meldingen din engasjerte meg. Dere andre skal vite at det ligger mer bak enn bare den ene meldingen. Jeg gidder i hvert fall aldri å forholde meg til en så sutrende annonsør som du har vært, noensinne ever again. Jeg tilbyr bare en tjeneste, du betalte blant de minste summene av alle som har annonsert, og det er ditt ansvar hva du vleger å annonsere for hvor. Samt å få med seg hva som faktisk var avtalen vår. Aldri vært snakk om noe "øverst".
 
Sist redigert:

Sindre

Medlem
Hvis det mot formodning er flere annonsører som feilaktig har blitt tatt bort for tidlig (jeg tror ikke det), så ikke nøl med å si fra. Jeg regner med å få koblet til min andre PC i natt eller i morgen, og skal sjekke at alt stemmer, med min annonseoversikt. Hvis det mot formodning har skjedd flere, så skal de være sikker på at jeg ikke har gjort det med vilje, og at annonsen kommer opp igjen i et tidsrom tilsvarende det tapte, pluss litt lenger som plaster på såret.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg annonserte en stund hos sindre tidligere i år.
PLassering var (veldig) bra, oppgjør og kommunikasjon eksemplarisk og jeg fikk brukbart igjen for det jeg betalte for annonsen den tiden den var oppe.

Kan ikke gjøre annet enn å anbefale dette for dere som tenker på å annonsere hos sindre.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er åpen for at mitt budskap på annonsen, annonsens utforming e.l. kan ha vært for dårlig - men, NULL respons har jeg vel aldri opplevd tidligere ;-)

Når du bommer grovt på målgruppen til Sindre (glabladet er jo ikke akkurat noe sportsmagasin) og atpåtil dette er siden du søker skribenter for tror jeg ikke du kan forvente så mye. Du har jo ikke tatt deg bryet med å endre logoen på templaten engang. Jeg tror du har hengt deg litt for mye opp på at en god selger kan selge hva som helst. En så dårlig nettside vil rett og slett ikke selge, hverken til brukere eller ansatte.
 

Msites Ltd

Livsnyter
WOW....her var det sterke reaksjoner!

@Sindre:

1. Det er ingen tvil om hvilken plassering du bekreftet. Det har jeg svart på hvitt!

2. Jeg kan vel ikke si at jeg har gnålt og klaget over plassering eller annet. Jeg gjorde deg oppmerksom på dette i en samtale vi hadde over MSN - én gang! Og, har vel ikke kommentert dette på bloggen din såvidt jeg kan huske!

3. Jeg kjøpte ut året - og det er ingen stor sak, men en liten mail med at perioden utløper og annonsen blir fjernet er normal kotyme. Samt tilbud om videre annonsering!

4. Å kalle meg for sutrende annonsør synes jeg rett og slett er ganske så uforskammet!

5. Hvis annonsørens annonse eller budskap er totalt feil i forhold til din målgruppe burde vel du anbefale noe annet - eller avvise annonsøren da det vil være totalt feil å ha han der.
Nå var det JOURNALISTER/SKRIBENTER jeg søkte. Og, jeg trodde faktisk dette var en gruppe mennesker som leste din blogg.

@Kenneth:

Siden er nylig blitt endret og så ikke slik ut i perioden annonsen lå ute! Holder på å gjøre endringer på siden i disse dager!


Når dette over er sagt så var min post ikke ment som en slakting av verken Glabladet eller Sindre, men mer som en tilbakemelding for videre ressursbruk. Jeg forventet ikke at alle hadde samme erfaring som meg.

Og, jeg forstår ikke hva du Sindre mener med at det ligger mer bak dette....?? Da er du i tilfelle god til å lage konspirasjonsteorier! Den eneste relasjonen vi har er publisher/annonsør - og lett kollegial prat over msn!

Må si jeg er meget overrasket over reaksjonen Sindre kommer med her! Dette er ikke måten å reagere ovenfor en kunde som ikke er 100% fornøyd!
Ta det som en utfordring!

For å vende på det...

Hvilke type annonsører vil ha mest ut av å annonsere hos deg?
Hvordan bør annonsen være utformet?
Hva bør budskapet spille på?

Hvordan kan en annonsør oppnås suksess med annonsering hos Glabladet?

Selv om jeg ikke var 100% fornøyd med denne kampanjen - så kunne jeg fort ha kjørt en ny kampanje. Nytt budskap - ny utforming!
Husk - det er enklere å reselge inn en kunde enn å finne nye!
 

Sindre

Medlem
Picxx: Takk for det. Det er stort sett sånne tilbakemeldinger jeg får fra annonsørene mine, og jeg strekker meg langt for å gjøre det hele til en så god og smertefri opplevelse som mulig.

Så Msites: Kanskje det var derfor jeg reagerte litt "voldsomt" på kommentaren din. Du er en svært frittalende fyr, og det er flott at du sier det du mener. Men kanskje du noen ganger er litt for kjapp i svingene?

1. Ok, hvis du mener du har det svart på hvitt, er jeg rimelig sikker på at det må ha vært en misforståelse. Kan du sende meg en mail og kopiere inn det du har "svart på hvitt" som du mener bekrefter at du skulle få øverst? Jeg har forøvrig også svart på hvitt at du klagde på plasseringen i kommentarfeltet - husker bare ikke innlegget. Men det var når jeg akkurat hadde tatt opp en liste over "siste kommentarer", og du dermed ble skjøvet enda litt lenger ned.

Generelt lover jeg aldri noe om plasseringer, verken øverst eller nederst, for å fritt kunne ha mulighet til å gjøre som jeg vil, nettopp hvis jeg må forandre litt på design eller lignende. Da jeg lot din banner stå øverst, fikk jeg (heldigvis) ingen klager fra de 6-7-8 andre annonsørene (180x150) som dermed ble skjøvet ned. Kanskje nettopp fordi jeg ikke lovet noen bestemt plassering. Annonseverktøyet mitt roterer plasseringene, men bare hvis det er i samme størrelse. Jeg skulle med glede latt din være blant de roterende annonsene, og dermed la deg få sjans til å komme øverst i blant, hvis pluginen tillot det.

Det jeg syns du gjorde feil i den kommentaren lenger opp, var at du fyrte løs med alle tingene du var misfornøyd med - uten at du engang har tatt det opp med meg først, via mail. Som sagt, en enkel mail eller msn-samtale, kunne løst disse misforståelsene en gang for alle.

3. Jeg vet (nå) at du kjøpte ut året - beklager feilen fra min side. Det første jeg skal gjøre når dette innlegget er skrevet, er å ta opp annonsen din, samt la den stå litt lenger som plaster på såret.

4. Javel. Det tenkte jeg om din første melding også :)

5. Joda, og jeg skal bli flinkere til det heretter. Men ikke lat som at du ikke visste det selv. Du kommenterer såpass mye på GB at du vet hva siden handler om - og hva den ikke handler om.

***

Og ellers: Jeg har stor respekt for deg som person og internettbusinessmann, så ikke ta min kritikk som at jeg misliker deg eller noe. Men det kan være litt vanskelig å si deg mot. Jeg prøvde jo så smått å foreslå et par endringer på din første banner for blogcampen, og da fikk jeg som ørene flagret. ;) remember? Men jeg tar lærdom av dette, og skal bli litt strengere med hva jeg tillater av annonser.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
For min del er denne saken ferdig - det er heller ikke nødvendig å legge opp annonsen igjen, den har jo ikke fungert!
Å komme med påstanden om at jeg skal vite hva slags lesere du har og hvilken målgruppe de er bedre enn deg synes jeg blir tull! Men, det om det....

Jeg har tatt opp plasseringen av annonsen med deg tidligere! Så jeg har vel oppfylt min del av "meldeplikt".

Men, som sagt - vi legger den saken død..... Dette kunne blitt en tråd med mange anbefalinger for deg istedet for en diskusjon om den ene som ikke er 100% fornøyd!

Du svarte imidlertid ikke på spørsmålene jeg stilte! Dette er informasjon som kan gi deg mer riktige annonsører!
 

Pejyuu

Medlem
Jeg føler faktisk ikke det er Glabladets ansvar å fortelle deg at annonsene dine kanskje bommer på målgruppen som Glabladet har som lesere.

Det er jo tross alt en selvutviklingsblogg, ikke en sportsblogg eller noe slikt. Det at du søker etter skribenter er egentlig ikke så viktig som hvilket område du søker skribenter til.
 

zapotek

Medlem
Siden til Sindre er midt i blinken for en som feks. selger motivasjonscd'er med Anthony Robbins eller Zig Ziglar. Om jeg hadde solgt modellfly, ville nok en annonse på Glabladet gitt heller dårlig respons.

Samme med siden til Msites. Finn et nettsted om Håndball og plasser annonsen der.
 
Topp