Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Siste sjanse til å annonsere på Agurkposten!

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hjelper da ikke uansett hvor mye dem handler så lenge dem ikke klikker på annonser! og KDM-brukere er ekstermt annonseblinde.

Men, om du skulle få lyst til å kjøre noen nye runder av dealene vi har hatt før får du si ifra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Joda, det er relevant selvsagt hvor brukerne kommer fra - men i dette tilfellet mente jeg at disse brukerne er "like" mye verdt som andre brukere. Problemet med at de er annonseblinde fører jo bare til at man må være enda flinkere til å gjøre annonsene relevante for denne gruppen brukere. Er de annonseblinde? Javel, da må man kanskje blende inn annonsene i content-området eller gjøre annonser til en del av innholdet - som for eksempel hvis man anmelder nye Macbook Air så kan jo man jo legge inn "kjøp macbook her" linker inne i posten - som et enkelt eksempel.

Forøvrig ser jeg ikke noen særlig nedgang i CTR på Adsense-annonsene selv om store deler av brukermassen kommer fra social-sites som kudos.
 

Msites Ltd

Livsnyter
NÅ er vi igang med den diskusjonen jeg gjerne ville vi skulle ha! Det ER forskjell på brukere - og siter!
Og, mye av dette handler om relevans/miljø i forhold til annonsene.

Godt å se at det er flere som forstår dette. Og, jeg må si meg enig med Peter om at KDM brukere kan være like mye verdt som andre brukere - om ikke mer (eller mindre) forutsatt nisjen/miljøet.
Og, det var jo det som var hele poenget mitt!

Som selger har jeg alltid delt opp mine prospects i 2-3 kategorier i forhold til mediet jeg har solgt på.
I den første kategorien har vi kundene som passer perfekt til avisen/magasinet/nettstedet vi har. Disse skal man kunne selge inn på andre argumenter enn pris. For disse bør prisen bare være noe som står på fakturaen.
I de to andre kategoriene har vi de kundene som ikke er like relevante, men som fremdeles kan få noe ut av å være på siden. Her er det normalt med litt prisavslag.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Godt tips om å segmentere annonsører i ulike kategorier, Msites. Egentlig ganske logisk. Men, dette forutsetter jo også at man aktivt selger inn annonser f.eks over telefon eller face-to-face. I en generell post på et forum, sånn som dette, kan man selvsagt ikke skrive at "du får rabatt hvis du ikke tror du får noe nytte av dette.."

Rent personlig vet jeg at det største problemet med små annonseselgere som meg selv som skal selge annonsering på små siter som min egen er at vi ikke har ressurser til å utføre demografiske undersøkelser over brukere og dessuten gjøre skikkelig arbeid i forhold til statistikk og slikt.

Dette prøver jeg hardt å forbedre meg på, men det blir som med alt: man vokser i takt med nettstedet - så når AG en dag når 1 mill månedlige brukere skal du ikke se bort fra at ting er meget bra på stell.. hehe.
 

picxx

Well-Known Member
Msites: feeden din er ugyldig, noe som betyr at du taper masse trafikk hver dag.

Ellers: Tror du det er et marked for et samarbeid mellom norske blogger i dag. De fleste later jo til at de overhodet ikke ønsker å tjene en dritt på bloggen sin.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Er klar over at feeden ikke funker enda jeg legger inn riktig feed! Og, masse besøk var vel kanskje å overdrive..... ;)

Jeg tror det er mulig for flere nettsteder å samarbeide ja! Og, det finnes mer enn "blogger" her i verden..... hehe...
Blogger er blitt et moteord på alt av nettsteder omtrent jo....
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg får faktisk en del trafikk fra WF.. hehe! Konverterer bedre enn f.eks kudos gjør WF trafikken også! Tror det enkelt og greit bare er fordi vi webmastere er nyskjerrige på hva de andre i bransjen driver med.. :)
 
Topp