Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sjkke opp "theme"

KIA

Medlem
Hei,

Lurer på om det er noen nyttige nettsteder hvor du kan sjekke opp ditt nettsted for "Clean Code". Jeg evaluerer et "theme" om søkemotorene forstår innholdet godt nok.
 

Stoppet

Banned
Kan du bruke gtmetrix.com eller google pagespeed? Eller tenker du på noe annet?
 

KIA

Medlem
Kan du bruke gtmetrix.com eller google pagespeed? Eller tenker du på noe annet?
Meste online SEO checker på nettet sjekker ikke om "theme" er godt nok for søkemotorene. Har testet nettstedet med HTML validatoren: https://validator.w3.org/
Den viser 14 Errors på forsiden. Men jeg er ikke sikker om disse valideringsfeilene er avgjørende at nettstedet blir dårlig rangert av Google
 

xdex

Medlem
Det vil alltid være gjetting når det kommer til SEO. Det er selvfølgelig enkelte ting som taler bedre for seg selv, enn andre. Hvis man snur litt på problematikken, og tenker at alle som hadde invalid code, ble straffet, hvordan ville resultatene vært da? Det er også endel tags, o.l. som ikke blir sett på som gyldig, men at det fungerer likevel, fordi man har kombinert noe til å fungere med javascript f.eks.

Så lenge man gjør ett godt forsøk, og prøver å gjøre alt så rent og gyldig som mulig, så er det godt nok. Jeg ville heller brukt 25 timer på innhold og artikler, enn å fikse alle feil i bauer og kanter. Sjekk selv, kjør noen kjente nettsider som dagbladet, o.l. gjennom en test.. resultater er overraskende dårlig. Men igjen, Google har for lengst skjønt at ikke alle nettsider er laget av profesjonelle eller folk med OCD.

Hvis det er noen straff, er nok denne altså minimal. Hvis man enkelt kan fikse feilene, gjør det, It's the best practices.
 
Topp