Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skaffe nye kunder !?

eekern

Medlem
Hei, jeg driver siden:xxxxxxxxxxx.no

Jeg har sendt epost rundt til maaange bedrifter og sagt jeg kan test siden deres helt gratis.

De vil da få verdiful informasjon om hvor stort potensialet deres hjemmeside har for å skaffe de flere kunder på autopilot.

Mitt spørsmål er:
1. Er e-post ubrukelig verktøy for å skaffe kunder når det ikke en gang er mulig å få noen til å takke ja til en gratis tjeneste?

2. Er det noe med siden min som kan forbedres?


Tusen takk
 
Sist redigert av en moderator:

xdex

Medlem
Å sende ut spam er langt dårligere enn å faktisk ta kontakt med kunder gjennom telefon etc. Jeg kommer aldri til å ta spam mail seriøst, har jeg fått spam mail fra en bedrift, uten å ha takket ja på forhånd, kommer jeg aldri til å kjøpe noe derfra. Bruk annonser, nettverk bygging og lignende. Langt bedre resultat!
 

eekern

Medlem
Enig xdex, jeg har fått bedre resultat med tlf og "snailmail" post.

Om det er tilitt det går på, har du testet å inkludere bilde/personlig informasjon i e-posten du sender ut?

Eller burde jeg legge e-post død?
 

eekern

Medlem
her er malen jeg bruker:

Tittel: █ Kan vi forbedre din hjemmeside gratis ?

Hei *bedriftseier*, Jeg har en nystartet virksomhet hvor jeg hjelper hjemmesider
med å konvertere dobbelt så mange besøkende om til kunder.

Vet du hvor mange besøkende "url her !" har?,
hva de klikker mest på, og hvor mange som aldri klikker/tar kontakt?

Hvis ikke, svar på denne e-posten om du ønsker at vi skal teste din side helt gratis!

Vi vil gi et forslag konkret hva vi kan gjøre for å forbedre dette tallet,
men dette er helt uforpliktende. Du kan gjøre hva du vil med våre test resultater,
men da er du i hvert fall informert med et enkelt tiltak for å nå flere kunder som du har innen rekkevidde.

Dersom du driver med søkeoptimalisering, annonser, print eller trykk med din nettadresse på i dag,
vil dette være et enkelt tiltak for å nå nye kunder raskt.


For mer informasjon, se: xxxxxxxx.no
Eller kontakt meg direkte på e-post eller tlf: *mitt tlf nr*

Vennlig Hilsen
*mitt navn*
 
Sist redigert av en moderator:

alterego

Medlem
@eekern E-post malen din er for lang, etter min mening. Kort den ned til maks 1/3, få med essensen og henvis interesserte til nettsiden.

Men først må du fikse opp i alle skrivefeilene på nettsiden. Få noen til å lese korrektur.

Dessuten bør du fikse et bedre design, få bedre frem hva du kan gjøre for folk og vise gode (konkrete) eksempler på nettsiden.
 
A

aabbcc

Guest
Problemet er bare at man får hauger og lass av lignende mail. Mange av de er sikkert fra seriøse aktører som faktisk tilbyr gode produkter og tjenester, men man drukner i mengden av forskjellig reklamemail.

Jeg tror nesten det er lettere å bruke telefonen og kontakte lokale bedrifter først. Be om et møte for å se hvordan bedrifter synes om de tjenestene du tenker å levere, og kanskje si at mot at de tar seg tid til å møte deg så kan du gi de en gratis vurdering av deres nettsider og tiltak som kan øke trafikken. Etter min erfaring takker de fleste ja til et møte med et nystartet selskap så lenge man viser litt ydmykhet og viser at man har satt seg litt inn i hva bedriften driver med.
 

Marius_J

Social Engineer
Det jeg pleier å gjøre er også lage en liste med nettsider/Bedrifter jeg har kontaktet per e-post, Hører jeg ikke noe på e-posten innen 3-4 dager så pleier jeg å ringe.

Hei jeg sendte deg en e-post her om dagen, angående bla bla bla. Der har du en samtale starter med en gang.
 

Duper

Medlem
Du vil ikke få no særlig med kunder med kun epost. Det eneste som funker er og ta opp mobilen og ringe rundt og få inn et møte osv. tenk at 1/2 av kanskje 100 som får den eposten faktisk leser den. skikkelig waste time om du sender manuelt.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Skal du få oppmerksomhet må mailen utformes annerledes. Firmaer driter i om du er fersking som trenger business.

Analyser endel firmasider nøye og kom med forbedringsforslag som viser at du kan noe.

Ikke server alt kruttet, men gi dem nok til at de skjønner at du allerede har gjort en jobb og at dette er en mail kun rettet til dem.

Unngå feil i mailene, slik andre også påpeker. Mailen bør gjøres enklere, bedriftsfolk skjønner ikke nødvendigvis "konvertere" osv.
 

eekern

Medlem
Tusen takk !

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger.

Skal endre på alt som er nevnt. Er det andre her som er i lignende situasjon ?
 

eekern

Medlem
Jeg har faktisk sett at kun 20% av min e-poster blir åpnet, så skal teste litt forskjellige titler, men forstår at alt som havner i inboxen uten en tlf vil automatisk bli puttet i "spam/reklame" boksen. Så legger den metoden på hylla og plukker opp telefonen :)
 

eekern

Medlem
Problemet er bare at man får hauger og lass av lignende mail. Mange av de er sikkert fra seriøse aktører som faktisk tilbyr gode produkter og tjenester, men man drukner i mengden av forskjellig reklamemail.

Jeg tror nesten det er lettere å bruke telefonen og kontakte lokale bedrifter først. Be om et møte for å se hvordan bedrifter synes om de tjenestene du tenker å levere, og kanskje si at mot at de tar seg tid til å møte deg så kan du gi de en gratis vurdering av deres nettsider og tiltak som kan øke trafikken. Etter min erfaring takker de fleste ja til et møte med et nystartet selskap så lenge man viser litt ydmykhet og viser at man har satt seg litt inn i hva bedriften driver med.

Hei, ja det er slik jeg har fått mine første oppdrag. Men nå prøver jeg å nå firmer utenfor min by.
 

eekern

Medlem
@eekernDessuten bør du fikse et bedre design, få bedre frem hva du kan gjøre for folk og vise gode (konkrete) eksempler på nettsiden.

Hei, skal rette på teksten i dag, men kan du gi konkrete eksempler på design? Jeg har testet siden lenge og fulgt alle råd etter konverteringsdesign og skulle gjerne hørt hva du mener ?

Hoved tittel = konkret hva jeg kan gjøre
video = konkret hva jeg kan gjøre
testimonials = Hva jeg har gjort for mine klienter

Kom gjerne med forslag.
 

timepoint

Medlem
Kul nettside og bra video.

Ville uansett kjørt nettsiden igjennom http://nibbler.silktide.com/

Og da ser du at du har mange duplikate titler. Se om du får forced Rewrites i Yoasten din, evt. google it så finner du svaret på hvordan du kan rette dette i header.php.

Ang Eposten din - Prøv med noe som " Denne videoen endret livet mitt!" eller " Konkurrentene dine har gjort dette".

Mer inspirasjon til morsomme epost titler: http://www.timepoint.no/2012/08/hvordan-fa-hoyere-ctr/ :)
 
Topp