Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skifte av VPS, problem med å lese epost

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har flyttet over kunder fra en VPS til en annen VPS hos Host1. Nå er det mange kunder som ikke får lest epost i epostleserne sine. Det eneste som skal være forandret, ifølge Host1, er IP adressen til serveren. Det ser ut til at domene.no/webmail fungerer korrekt.
Men hos noen av kundene har det vært slik at det virker, virker ikke, virker, virker ikke.

Er det noen som kan si meg hvorfor kundene har problemer med å motta og sende epost i Outlook og andre epostlesere?
 

webox.no

Medlem
Det har nok med MX oppsettet til kunden. Kan du sjekke hvilken IP kunden har i mx oppsettet sitt? Kanskje det er den gamle ipen som står der?
 

Tonny Kluften

Administrator
Du tenker på MX på domenet? Alle bruker en custom navneserver og navneserveren skal peke mot riktig IP. Det er ns1.navneserveren.com og ns2.navneserveren.com. De skal peke mot ny IP, 91.247.228.19. Gammel IP er 91.229.142.26.
Et eksempel på epost som ikke er ok er
Kode:
ingar@salongutstyr.no
Jeg har ikke noe kontrollpanel på å sette MX manuelt.
 

webox.no

Medlem
MX peker ser rett ut ja. Eneste feil jeg kan se er at ReverseDNS ikke er satt opp. Men dette skal normalt sett ikke ha noe å si
 

clinton4

Medlem
Kan det skyldes forsinkelse i DNS oppdateringer hos de individuelle kundene? Altså at problemet løser seg med tiden.
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette hjalp en av kundene mine:

I Microsoft Outlook

From the Menu Bar, Click Tools then Click E-mail Accounts
Select "View or change existing e-mail accounts" then Click "Next"
Select your Email account then Click "Change"
Click "More settings"
Select "Outgoing Server" tab
Select the box beside "My outgoing server (SMTP) requires authentication"
Select "Use same settings as my incoming email server"
Click "Ok"
Click "Next"
Click "Finish"
 
Topp