Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjule theme-navn

kongen

kongemedlem
Hvis jeg kjøper et theme, hvordan kan jeg skjule theme-navnet i kildekoden? Hvilke filer må redigeres?
 

Nutz

Med lem
Egentlig ikke så lett å skjule at det er WP atomet, mye omskriving ellers også.
CSS-filene har ofte info som indikerer at dette er WP også.
Plugins som benyttes er ofte spekket med info.
 

Hupsey

Medlem
Hva er fordelen med å skule navnet?
Dersom det er selve navnet du vil forandre på i kildekoden kan du gjøre dette: bruk find and replace funksjonen i din editor på alle filene. Grunnen til at du må gjøre deg på alle filene er at ofte brukes theme navnet på funksjoner, og at theme navnet er nevnt i toppen av alle filene.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Unnskyld meg, men hvorfor vil du skjule theme-navnet?

Jeg har ikke peiling på hvordan dette gjøres i WP, men ble bare nysgjerrig her nå.. ;)

/Sjef
 

Hupsey

Medlem
For en webutvikler kan det være en smart måte å "brande" firmaet sitt i stedet for theme levrandøren. Er themet GPL er det fult lovlig. Man kan jo enkelt bytte tumbnail visningen i dashbordet til sin egen firmalogo også..Men det er mulig det er SEO eller mindre spam som er hensikten også?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Om man er webutvikler, så bruker man vel ikke noe ferdige-greier, da utvikler man det selv ;)

/Sjef
 

kongen

kongemedlem
Jeg vil skjule fordi jeg vil at minst mulig nettsider benytter samme theme. Norge er et lite land og jeg vil ha det for meg selv.
 

allegretto

Medlem
Om man er webutvikler, så bruker man vel ikke noe ferdige-greier, da utvikler man det selv ;)

/Sjef
Om man er webutvikler finner man de løsninger som totalt sett gir best resultat ovenfor kunden ( i forhold til tid og penger som er tilgjengelig), og det betyr sjelden å skulle utvikle alt selv.
 
Topp