Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skoleintra på WP-plattformen?

Jeg administrerer en ganske enkel hjemmeside for en skole. Siden er basert på WP og en svært enkelt modifisert utgave av Twenty Twelve.

Nå vurderer vi imidlertid å gå et skritt lenger, og integrere en eller annen form for skoleintra på dette, og da er spørsmålet; finnes det noen plugins som er relativt enkle å installere, samt vedlikeholde, til dette?

Ser for meg et slags "forum" med et felles område, et klasseområde, et område for hver enkelt elev (foreldrene?) osv ...

Mvh Dan
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Bruker dere ikke en læringsplattform som kan brukes til dette?
 

Ole Avranden

utvandret
Alt du spør om der kan løses i Joomla, og da regner jeg med at det kan løses i Wordpress også.
Kan f.eks BuddyPress brukes?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Høres utrolig tungvint ut å skulle "gjøre om" eller utvide Wordpress til å fungere som et intranett tilpasset elever, lærere og foreldre. Hva med å bruke en open source læringsplattform som https://moodle.org/? Spørs jo selvsagt hva du har tenkt å finne på "av sprell" i et slikt intranett.

Forøvrig stusser jeg på hva slags norsk skole i dag som ikke har en læringsplattform, men den er kanskje ikke norsk i det hele tatt?
 
Ja, holder til i Danmark, og skolen er en privatskole med veldig stramt budsjett og veldig få elever, så 20k i året for det "offisielle" intranettet er helt uaktuelt.

Per i dag bruker de facebook, med en felles gruppe for hele skolen, og grupper for hvert enkelt klassetrinn. Her legges det ut ymse info som f.eks skoleturer og lekser og sånn, men da ikke alle er på facebook, og facebook nå ikke alltid er like "pålitelig" hadde det vært ønskelig med en eller annen løsning på eget nettsted. Derfor dette spørsmålet. :)

Kikker nærmere på moodle ved anledning, og setter vel opp en server til testing etterhvert også. Takker for alle innspill ...

Mvh Dan
 
Topp